mijn fotoblog

De grote stille heide

Vroeger als kind lag ik veel in de heide turen naar de voorbij schuivend wolkenpartijen waar ik allerlei figuren in zag.Bij het naar huis gaan,nam ik telkens een tuil mee voor mijn moeder.Maar de tijden zijn veranderd en plukken mag niet meer.Ik maakte de heidefoto’s op verschillend tijdstip en op enkele aan elkaar grenzende heidevelden wat maakt dat de kleur van paars-blauw tot fuchsia  kan verschillen. Er is struikheide en dopheide.

bloeiende heide

bloeiende heide

_DSC8954

DSCN1967
DSCN1968
DSCN1970
DSCN1971
DSCN1972
DSCN1963
DSCN1964

9 Reacties

  1. Het is een prachtig gezicht die bloeiende heide, dopheide is ook zo mooi! Je hebt er een mooie serie foto’s van gemaakt. Zelf lag ik liever in een korenveld met mijn handen in de aarde en ook kijken naar de wolken.

    Like

    augustus 26, 2014 om 11:23 pm

  2. Hele fraaie foto’s van de prachtig bloeiende heide Marylou, een genoegen om te zien hoor.

    Like

    augustus 27, 2014 om 7:02 am

  3. ha die Marylou
    ook ik genoot er gister weer van , schitterend is het om te zien

    geniet de dag

    Like

    augustus 27, 2014 om 7:58 am

  4. prachtig gezicht van die bloeiende heide, mooie foto’s Marylou

    Like

    augustus 27, 2014 om 8:10 am

  5. Mooie foto’s van een prachtig heidegebied.
    Ik ben hier maandagmiddag ook de heide op geweest, maar van een mooie paarse gloed was geen sprake, omdat de heide vrijwel geheel weerd overwoekerd door grassen. Het wordt tijd dat ze daar eens een flinke kudde schapen op laten grazen.

    Like

    augustus 27, 2014 om 9:42 am

    • Op sommige plaatsen ziet de heide bruin en ik ben gaan opzoeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.Nu blijkt een heel klein kevertje “et heidehaantje daar verantwoordelijk voor de zijn.Het komt meest voor op plekken waar oude heide staat dus grazen door schapen kan dit voorkomen.Gelukkig was op het overgrote gedeelte van de heide bij ons niet aangetast.

      Like

      augustus 27, 2014 om 8:45 pm

  6. Wat is die heide mooi! Prachtige reeks hoor.

    Like

    augustus 27, 2014 om 9:58 am

  7. Mooie foto’s van bloeiende heide.

    Like

    augustus 27, 2014 om 3:00 pm

  8. Danke für das zeigen. Den Honig haben wir. LG. Wolfgang

    Like

    augustus 27, 2014 om 4:46 pm

Geef een reactie

