mijn fotoblog

De vuurpijl

De Vuurpijl Kniphofia’ verdient een koninklijke behandeling vanwege de geweldige show die hij weggeeft wanneer zijn bloemen bloeien.
Een van de meest opvallende bloemen voor in de tuin. De spitse en kaarsrechte bloeiwijze in vlammende tinten van deze planten maakt duidelijk waarom Kniphofia de naam vuurpijl heeft gekregen. Ze komen in heel veel kleuren voor van wit en groenachtig tot oranje en rood. Ook bestaan er tweekleurige rassen die vrijwel allemaal met geel en rood bloeien.geschikt voor onze tuin.   de bloemen worden  bezocht door talloze insecten en kleine vogeltjes die nectar eten. Ook wordt de bloem als eten geserveerd in Afrika en zou naar honing smaken.
vuurpijl

5 Reacties

  1. ik zal eens opletten Marylou
    maar geloof niet dat ik deze al eens zag
    geniet de dag

    Like

    mei 8, 2014 om 5:43 am

  2. Bijzondere bloemen, Marylou, ook voor mij zijn ze nieuw.

    Like

    mei 8, 2014 om 9:13 am

  3. Ik heb die al eens gezien, nu ken ik ook de naam.

    Like

    mei 8, 2014 om 5:35 pm

  4. Ik ben ze al eens tegengekomen Marylou. Inderdaad prachtig

    Like

    mei 8, 2014 om 6:16 pm

  5. In alle kleuren wel gezien en wat zijn ze mooi Marylou!

    Like

    mei 8, 2014 om 11:45 pm

Geef een reactie

