mijn fotoblog

Chiquita run

Jullie weten het reeds allemaal.Ik doe vrijwilligerswerk bij Oscare en trek overal rond voor het kinderbrandwondenfonds met onze mascotte Flamio onze brandweerolifant.

Zo was ik zondag op de marathon en de ten miles in Antwerpen.Voor deze sportactiviteit waren 40.130 lopers naar Antwerpen afgezakt.Natuurlijk liep ik met onze olifant niet mee tussen die massa.Voor deze grote loop liepen ook de kinderen in de Chiquita run 1.4 kilometer en daar vond je me dus spurtend achter onze olifant aan.Wat een mens op zijn 68 jaar al niet voor gekheid doet voor het goede doel. Heb tussen de lopende kinderen ook geprobeerd enkele foto’s te maken .Waarom ik het me niet gemakkelijker maakte en fotografeerde vanaf  zijlijn  is namelijk dat de mascotte  moest begeleid worden want kijken door zo’n pak is” beperkt zien.”

Ik laat Flamio hier zichzelf  voorstellen.

Hallo, ik ben Flamio, het brandweerolifantje. Ik ben het enige dier uitgerust met een lange slurf. Wanneer ik ondeugend ben durf ik iedereen met mijn slurf nat spuiten. Wat doet een brandweerolifant? Juist. Met zijn grote brandweerslang spuiten, niet voor de lol maar om brandjes te blussen. Zo werd ik ook lid van de brandweer.

Brandjes voorkomen is veel beter dan ze te moeten blussen. Ik heb allerlei belangrijke tips rond brandveiligheid. Met een moeilijk woord ‘preventie’. Daarom wil ik jullie wijzen op mogelijke gevaren. Samen sterk!

Flamio

DSCN0211
DSCN0218
DSCN0232
DSCN0235
DSCN0236
DSCN0237
DSCN0238
DSCN0241
DSCN0242

6 Reacties

  1. Geweldig dat je dit vrijwilligerswerk doet hoor Marylou, het brandweerolifantje is een leuke mascotte, hopelijk hoeft hij niet vaak brandjes te blussen. Je hebt een hele leuk serie foto gemaakt.

    Like

    april 29, 2014 om 1:46 pm

  2. Je hebt er een feestelijke en sportieve serie van gemaakt, Marylou.
    Ik vind het in alle opzichten knap werk, waar ik mijn petje voor afneem.

    Like

    april 29, 2014 om 2:31 pm

  3. Brandwonden lijken me wel van de vreselijkste soort. Brand moet je dan ook ten alle tijde zien te voorkomen. goed om te zien dat daar op zo’n ludieke wijze aandacht aan word besteed

    Like

    april 29, 2014 om 4:13 pm

  4. Een heel leuke serie foto’s Marylou en je doet het toch maar, knap van je! Het brandweer preventie olifantje is natuurlijk ook een must, echt mooi dat je dit hier meldt!

    Like

    april 29, 2014 om 4:21 pm

  5. Hij heeft dat goed gedaan zie ik, heel plezeante foto’s

    Like

    april 29, 2014 om 6:46 pm

  6. een mooie serie van een goed evenement

    Like

    april 29, 2014 om 9:45 pm

Geef een reactie

