mijn fotoblog

M het nieuwe museum Leuven

Voor spannende en onverwachte combinaties van oude en actuele kunst moet je in ket M museum zijn.
Het indrukwekkende museumgebouw van Belgisch toparchitect Stéphane Beel integreert historische panden en hedendaagse architectuur rondom een rustige binnentuin.
Het museum huisvest een historische collectie met als ankerpunten de late gotiek – een unieke 15de-eeuwse en vroeg-16de-eeuwse schilderijen- en beeldencollectie – en de 19de eeuw

Naast de vaste collectie presenteert M tijdelijke tentoonstellingen van zowel oude meesters als hedendaagse kunstenaars. Omvangrijke tentoonstellingen van Belgische en internationale beeldende kunstenaars worden gecombineerd met meer experimentele projecten door jong talent.
Een wisselende agenda met schilder- en beeldhouwkunst, fotografie, video en film, design en architectuur maken van ieder bezoek aan M een unieke belevenis. Men kan er op  het dakterras over Leuven kijken.

Ingang M museum Leuven

M museum

M museum
M museum

m Museum
M museumop dakterras M museum

6 Reacties

  1. wat is het verschil van historische bouwstijl alsmede van de kunst toch enorm groot
    ik persoonlijk ga dan toch voor de oude meesters
    geniet de dag

    Like

    maart 5, 2014 om 6:55 am

  2. Mooi hoor Marylou, in en om dit museum, is genoeg te fotograferen, en dat heb jij dus dan ook naar hartenlust gedaan. Gebrandschilderde ramen vind ik altijd erg mooi, knap op de foto gezet hoor.

    Like

    maart 5, 2014 om 7:56 am

  3. een heel mooi verslag Marylou

    Like

    maart 5, 2014 om 8:57 am

  4. ik ben niet zo museum achtig maar de buitenkant trek me vaak meer

    Like

    maart 5, 2014 om 10:05 am

  5. Mooie serie van in- en exterieur van dit prachtige museum, Marylou. Toen je over het dalterras begon, wist ik ineens om welk museum het ging, want ik heb er enige tijd geleden al wat foto’s van gezien bij een collega-blogger.

    Like

    maart 5, 2014 om 2:21 pm

  6. Een mooie reeks van dit museum, altijd mooi kunst te zien en dan van alles wat, ik zelf ga ook nog steeds voor de oude meesters al zijn er moderne schilderijen en beelden die ik ook mooi vind, interessant om te lezen Marylou.

    Like

    maart 7, 2014 om 12:37 am

Geef een reactie

