mijn fotoblog

Fantastische Camelia

Het zijn kleine bomen of  groenblijvende struiken waarvan de bladeren afwisselend zijn geplaatst. , dik en glanzend.De bladeren zijn enkelvoudig.

De grote opvallende bloemen(1 tot 12cm)in diameter tellen 5 tot 9 blaadjes.Er zijn rode, roze, witte, gele,paarse en gevlamde  soorten te koop. Je kan enkele of dubbele bloemen hebben. De vrucht is een doosvrucht.

Hij is wel vorstgevoelig en de bloemen  kunnen slecht tegen de koude. Best niet in volle zon zetten want kan uitdrogen en hij staat ook niet graag in de wind.

Eens hij op de juiste plaats staat in wat zure grond  wordt het een prachtplant die kort na de winter de tuin opsmukt met grote bloemenpracht. Ik heb rode en roze exemplaren staan want de witte deed het bij mij niet zo goed.

In Leuven zag ik een prachtig wit exemplaar bloeien

enkelvoudige witte Camelia (speciale soort)

 

 

 

7 Reacties

  1. te hopen is dat er geen echter vorst meer komt dan
    ik zag de laatste dagen veel bloesem en ook bloemen en komt er nog een goede vorst , zijn die weg

    Like

    maart 5, 2014 om 11:05 pm

  2. De Camelia, is inderdaad een mooie bloem, dit is een fraai exemplaar hoor.

    Like

    maart 6, 2014 om 8:23 am

  3. inderdaad, een pracht exemplaar

    Like

    maart 6, 2014 om 10:12 am

  4. Dat is inderdaad een mooie bloem, maar als ik dat zo lees, dan heeft hij nogal wat noten op zijn zang …

    Like

    maart 6, 2014 om 10:34 am

    • Ja Jan maar als hij op de juiste plaats staat groeit hij goed en bloeit uitbundig.

      Like

      maart 7, 2014 om 11:45 pm

  5. Dit is een prachtige camelia bloem Marylou, ik heb ze nooit in leven weten te houden.

    Like

    maart 7, 2014 om 1:15 am

  6. Een mooi en apart hart heeft die bloem zeg

    Like

    maart 7, 2014 om 9:29 am

Geef een reactie

