mijn fotoblog

Staal en beton

Ik reisde met de trein naar Leuven  en vond het station daar best mooi .

Leuven telt dagelijks  meer dan 26.000 instappende treinreizigers. Er liggen 13 sporen.

Het werd in 1875 gebouwd naar plannen van architect H.Fouquet.

In 2000 werd het station gerenoveerd

Het hoofdgebouw met ingang ligt tussen 2 zijgevels. Uniek  is de nieuwe, monumentale overkapping die bestaat uit 16 zacht  glooiende koepels

Het station is opgetrokken in ecletische stijl.

station Leuven1

9 Reacties

  1. ha die Marylou
    ja er zijn van die monumentale stations die gelukkig in de stijl van toen worden gemoderniseerd
    geniet de dag

    Like

    maart 3, 2014 om 6:46 am

  2. Prachtig dit vind ik mooi

    Like

    maart 3, 2014 om 8:32 am

  3. Statiosn en luchthavens zijn favoriet voor architectuur voor me

    Like

    maart 3, 2014 om 9:23 am

  4. Eine schöne Woche.
    LG. Wolfgang

    Like

    maart 3, 2014 om 9:41 am

  5. ja….gewoon prachtig Marylou

    Like

    maart 3, 2014 om 9:49 am

  6. Eerlijk is eerlijk, ik heb wel eens een mooier station gezien. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal. 🙂

    Like

    maart 3, 2014 om 12:16 pm

    • Ik geef toe dat het station van Antwerpen een parel is in vergelijking met het station van Leuven maar hier zijn de restauraties toch wel mooi uitgevoerd .Mooi, lelijk, dik en dun en veel andere begrippen zijn subjectief. Maar vanaf het moment dat er voldoende lichtinval is voorzien in het bouwwerk vind ik het me best bevallen Jan

      Like

      maart 3, 2014 om 11:21 pm

  7. Een mooie constructie ,heel fotogeniek

    Like

    maart 3, 2014 om 6:17 pm

  8. Heel mooi op de foto gezet Marylou, knap werk!

    Like

    maart 3, 2014 om 6:43 pm

Geef een reactie

