mijn fotoblog

Nationaal Museum van de Speelkaart

Tijdens de 6de” nacht van Turnhout ” bracht ik ook een bezoek aan dir erg interessante museum.

Momenteel staan er ook een heleboel authentieke drukpersen die men vanaf  april kan gaan bekijken  terwijl ze werken.Er worden verschillende oude druktechnieken uitgevoerd  op historische drukpersen.

Hier loopt men ook door de geschiedenis en evolutie van de speelkaart.

Ik neem jullie even mee op sleeptouw door het museum.Inkomhal museum
Hier de inkom hall
_DSC3814
Dit embleem vindt men op de deuren
drukpers gebruikt na lijmen of inbinden
Drukpers na inlijmen
de joker
verhaal van uitspattingen in bepaalde periode
Een aanklacht tegen uitspattingen
_DSC3833kleurendruk
historisch en authentiek
Historisch en authentiek
Joker in Jugenstil
De leveling van iedereen”de joker in Jugendstil
_DSC3852kaart met boodschap
Kaart met boodschap
Over de grenzen heen

8 Reacties

  1. Gruß, Wolfgang

    Like

    februari 2, 2014 om 9:50 am

  2. Een hele mooie serie foto’s heb je daar gemaakt Marylou, en bezoek aan dat museum, is zeker de moeite waard hoor.

    Like

    februari 2, 2014 om 10:29 am

  3. mooie en leerzame serie Marylou

    Like

    februari 2, 2014 om 5:31 pm

  4. Je laat maar weer eens zien dat fotograferen in een museum altijd blijft uitdagen.
    Sinds ik mijn museumjaarkaart heb stap ik makkelijk overal naar binnen.

    Je hebt er een mooie reportage van gemaakt Marylou.

    Like

    februari 2, 2014 om 7:13 pm

  5. Mooie serie, vooral de tekeningen vind ik erg mooi om te zien. Maar ook de speelkaarten zijn zeker de moeite waard, ze doen me denken aan vroegere tijden, toen ik af en toe nog wel eens een kaartje legde met collega’s.

    Like

    februari 2, 2014 om 10:26 pm

  6. WOW Marylou een prachtige serie foto’s van dit museum, zelf vind ik kaartspelen en tarotkaarten vaak heel erg mooi en als ik iets leuks tegenkom kan ik het niet laten ze mee te nemen, uiteraard tegen een klein prijsje, de echte oude kaarten zijn behoorlijk prijzig, erg mooi om te zien!

    Like

    februari 2, 2014 om 11:59 pm

  7. grappige werkstukken

    Like

    februari 3, 2014 om 8:29 am

  8. Wat een leuk museum zeg!

    Like

    februari 4, 2014 om 5:06 pm

Geef een reactie

