mijn fotoblog

Jutse plassen met enorm hoge waterstand op 1 januari.

In het grootste gedeelte van het jaar is het hier meer moeras dan waterplas maar nu stond het water zo hoog,dit had ik nog nooit gezien.Ook het verharde wandel pad rond dit retentiebekken  was op sommige plekken veranderd in een modderzone.Bij het begin van de wandeling scheen er soms een flauw waterzonnetje.Een kwartiertje was de lucht blauw en scheen het of het riet in brand stond maar nadien trok alles toe en werd het grauw en begon het te regenen.Op een enkele jogger,2 hondenbaasjes die hun trouwe vriend uitlieten,kruiste er niemand mijn pad.De wereld leek nog te slapen op deze nieuwjaarsdag.

Jutse plassen 1 januari 2014
_DSC3536
_DSC3534
_DSC3509

_DSC3511

_DSC3514

_DSC3520

_DSC3527
De elzenkatjes wachten net als ik op de lente.

_DSC3539
Wat me erg verwonderde was dat deze paarden van de dennentakken aten.Volgens mij is dat niet normaal.Voeding zag ik er niet

7 Reacties

  1. mooie rust uitstralende foto’s Marylou….

    Like

    januari 3, 2014 om 7:14 pm

  2. Het is hier overal ook behoorlijk nat Marylou, en er is nog veel meer regen onderweg. Dat Paarden dennentakken eten, is voor mij ook nieuw.

    Like

    januari 3, 2014 om 7:30 pm

  3. wat een rust straalt je blog uit Marylou
    ik kom nu net wan het werk , waar nooit rust en zeker geen stilte is
    je hebt het mooi in beeld gebracht
    wens je een goede nachtrust

    Like

    januari 4, 2014 om 12:20 am

  4. Een mooie sfeervolle reeks foto’s Marylou en wat een prachtige Husky ben je tegen gekomen.

    Like

    januari 4, 2014 om 1:44 am

  5. Heerlijk hè op 1 januari, lekker rustig. Voor zover ik weet weet eten paarden wel vaker dennentakken en schijnen ook mensen te zijn die hun kerstboom voeren aan paarden. Ik heb nog effe gezocht op internet, en daar staan veel forums van paardenliefhebbers die ook niet weten of het giftig is of niet maar dat hun paarden het wel eten.

    Like

    januari 4, 2014 om 10:22 am

  6. Wat een knappe serie voor het begin van het jaar!
    Ik wens je veel beterschap met je geklemde zenuw (ben na drie weken pijnloos van hetzelfde, maar nog voorzichtig)!
    Mijn aller allerbeste wensen voor een gelukkig, vreugdevol en fotorijk 2014!

    Like

    januari 4, 2014 om 2:43 pm

  7. Mooie reportage Marylou

    Like

    januari 7, 2014 om 3:10 pm

Geef een reactie

