mijn fotoblog

Harmonic fields

Op de voormalige mijnsite van Waterschei kan je het kunstwerk van de Franse Pierre Savageot gaan bekijken en beluisteren.Het is een indrukwekkende verzameling van 500 instrumenten,die uitsluitend bespeeld worden door de wind.

De kunstenaar haalde zijn inspiratie bij de lokale volkeren van Bali die windorgels inzetten als vogelverschrikkers.hij creëerde een volwaardig symfonisch orkest uit 500 blaas,percussie en snaarinstrumenten.de bezoeker doorkruist het gebied en beleeft een unieke muzikale ervaring.Hij slalomt tussen de bamboefluiten,rust even uit in de loungestoelen omringt door cello’s en volgt de route van de snaren

On the former mine site Waterschei you can go, see and hear the artwork of French Pierre Savageot .It is an impressive collection of 500 instruments, which are played exclusively by the wind.

The artist was inspired by the local people of Bali that use wind chimes as scarecrows.He created a full symphony orchestra of 500 bladder, percussion and string instruments.The visitor crosses the area and had  a unique musical experience. He slaloms between the bamboo flutes, rest in the lounge chairs surrounded by equally cellos and follows the route of the strings

9 Reacties

  1. mogge Marylou
    de wind maakt zonder instrumenten al pracht muziek
    dat moet nu dus schitterend zijn
    geniet de dag
    ik ga slapen

    Like

    juli 24, 2013 om 6:34 am

  2. Prachtige muziek heeft er zeker door je hoofd gespeeld en ook in je foto’s!

    Like

    juli 24, 2013 om 8:40 am

  3. erg mooi Marylou, het is gelukkig iets afgekoeld

    Like

    juli 24, 2013 om 8:46 am

  4. liesonderweg

    Kreeg reeds details te zien op andere blogjes…
    Lie(f)s.

    Like

    juli 24, 2013 om 10:41 am

  5. Bijzondere serie, Marylou, en het zal vast ook een bijzonder ervaring zijn om die klanken in het landschap te horen. Jammer dat je de muziek hier niet kunt laten horen.
    Er zit trouwens een aantal storende vlekjes op de foto’s …

    OT: Ik had al even antwoord op je vraag gegeven op mijn weblog, maar voor de zekerheid hier ook nog maar even. Ik maak al mijn foto’s met de Canon Powershot XS50 HS. Voor de macrofoto’s klik ik er een Raynox DCR-250 Macro voorzetlens op. Ik heb er bewust voor gekozen om niet met een spiegelreflex te werken, omdat het gesjouw met een tas met camera en lenzen in mijn geval niet meer echt aan te bevelen is. Maar zoals je intussen hebt kunnen zien, weet ik me met mijn compact toch aardig te redden.

    Like

    juli 24, 2013 om 6:21 pm

    • Hartelijk dank voor de info Jan.Ik begrijp dat heel goed want ik heb reuma in mijn handen en er zijn momenten dat ik ze dus niet kan gebruiken.Ik heb ook enkele compacte Nikon toestelletjes en ook een Sony reflextoestel maar ik zou graag nog een echte macrolens kopen voor als ik op 1 locatie zou blijven want sleuren met zware dingen is vaak voor mij uit den boze. ..Bedankt om me te wijzen op de plekjes op mijn foto’s.Het was snikheet die dag en ik denk dat ik dus aan mijn lens moet geweest zijn en niet heb gezien dat er vlekken opzaten. Zal dat allemaal in orde maken want dat is geen zicht.

      Like

      juli 24, 2013 om 11:04 pm

  6. Dat vind ik nou mooie kunst. En zo te zien is duidelijk belangstelling voor.
    Ik denk dat er stof in je lens zit Marylou. Je hebt vlekken op de foto’s

    Like

    juli 24, 2013 om 8:46 pm

    • Bedankt Henk.heb er naar gekeken en er zaten een heleboel plekjes op.Heb die er nu allemaal mooi afgepoetst en hoop dat het nu in orde zal zijn want dat is geen zicht.op de foto’s.Zal het morgen eens uittesten.Dit vind ik nu zo fijn aan deze site dat mensen eerlijk commentaar en raad geven..

      Like

      juli 24, 2013 om 11:09 pm

  7. een heel origineel kunstwerk….

    groeten

    Like

    juli 25, 2013 om 1:07 pm

Geef een reactie

