mijn fotoblog

Rescue Wildlife 2

Ik  was met 2 vrienden op wandelweekend in Houthalen waar ik ’s morgens een zieke ree en een damhert ondekte met een sleepkabel om zijn gewei, rond zijn oor en hals en onder zijn oog. Ongekend in de streek begon ik de weinige mensen die ik  er tegenkwam aan te spreken en te tonen wat ik ontdekt had.Men kende het nummer van het natuurhulpcentrum van Opglabbeek  of van de boswachter niet. In de verte dook er na een tijdje, per fiets plots een man in het groen op. Ik vermoedde dat het een boswachter was.Ik liep naar de man toe  en zag  aan het uniform dat het een boswachter was van Park Midden Limburg.Ik toonde hem wat ik gezien had en hij probeerde zijn collega op te roepen maar kreeg geen verbinding en alleen kon hij dit probleem niet oplossen. Hij telefoneerde zijn vrouw die contact opnam met het rescue team van het het natuurhulpcentrum in Opglabbeek. Binnen de 20 minuten waren ze ter plekke. Het damhert konden ze niet dadelijk helpen daar het zich uit de voeten maakte gevolgd door de kudde in het grote gebied.Er zou een dierenarts komen om het dier te verdoven en af te zonderen  en het nadien van de kabel te ontdoen. Het was niet in levensgevaar op dat ogenblik. De zieke ree werd wel meegenomen naar het centrum. Ik was zo blij als een kind dat hulp aanwezig was en heb alles gefotografeerd en jullie krijgen hier de beelden.Gerustgesteld door de zorgverleners (er zou nadien voor het damhert  gezorgd worden,ben ik terug naar huis vertrokken. Ik stuur vandaag nog een mailtje naar het hulpcentrum om te horen hoe het verder met de dieren gaat.

Hengelhoef
Hengelhoef
Hengelhoef
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 224
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 225
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 225

Hengelhoef 15.46.17 maart 2012 (3 ) 226
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 227
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 229
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 230
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 231
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 232
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 233
Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 236

Bedankt lieve hulpverleners en boswachter om op een zondag ,jullie zo in te zetten voor deze  dieren in nood.

Aan iedereen de vraag:Laat toch niets achter in de natuur dat er niet thuis hoort.Dieren geraken er in verward  of eten plastiek enz op worden ziek en sterven.

Hengelhoef 15.16.17 maart 2012 (3 ) 214

 

 

14 Reacties

  1. So etwas habe ich noch nicht gesehen

    Like

    maart 19, 2013 om 1:14 pm

  2. Geweldig dat de mensen van het natuurhelpcentum dit doen Marylou, vaak zijn het ook nog vrijwilligers….petje af hoor!

    Like

    maart 19, 2013 om 1:57 pm

  3. Je geeft de boswachter en de hulpverleners wel een pluim, maar je verdient er zelf ook eentje, Marylou. Als jij de hulptroepen niet had gealarmeerd, dan hadden de dieren nu waarschijnlijk nog steeds ter plekke geleden. Goed werk dat je hebt gebeld en knap ook dat je de reddingsactie voor zover mogelijk in beeld hebt gebracht.

    Like

    maart 19, 2013 om 2:28 pm

  4. magda

    Marylou ik kreeg kippenvel als ik dit las. Maar zoals Jan hierboven zegt: jij verdient ook een pluim om de nodige hulp opgezocht te hebben! Ik ben benieuwd hoe het met het hert is afgelopen maar dat lezen we hier nog wel!

    Like

    maart 19, 2013 om 4:54 pm

    • Ik heb een mailtje gestuurd naar het rescue team om navraag te doen over xde dieren.Als ik antwoord krijg horen jullie het

      Like

      maart 20, 2013 om 9:58 pm

  5. binnen 20 minuten ter plekke vindt ik nog behoorlijk snel hoor. Bel jij de politie maar eens als er midden in de nacht bij je word ingebroken😦. Ben het met bovenstaande eens dat jij ook absoluut een pluim verdiend

    Like

    maart 19, 2013 om 6:07 pm

  6. wat zielig Marylou, dikke pluim voor jou….

    Like

    maart 20, 2013 om 12:07 am

  7. ha die Marylou
    ja ook jij verdiend die pluim

    Like

    maart 20, 2013 om 12:47 am

  8. Wandelspinsels

    Wat een goeie actie, hopelijk gaat het met het kleine reetje weer beter. En is inmiddels de kabel verwijderd van het grotere beest.

    Like

    maart 20, 2013 om 6:23 am

    • Ik heb heb rescu team aangeschreven om te informeren naar de toestand van de dieren en wacht op antwoord.Ik hou jullie op de hoogte

      Like

      maart 20, 2013 om 8:30 pm

  9. Een pluim voor jou Marylou dat je de helpende hand hebt geboden, en natuurlijk voor het reddingsteam, ik hoop dat het dier weer helemaal op zal knappen je hebt er een mooie reportage van gemaakt, maar wat een ellende dat mensen zo egoïstisch zijn met het weggooien van troep in de natuur zodat de dieren daar aan kunnen sterven.

    Like

    maart 20, 2013 om 1:28 pm

  10. Jij was de reddende engel in nood! Niet iedereen zou hulp zoeken voor de dieren…
    Erg toch zo’n gedoe rond dat gewei

    Like

    maart 20, 2013 om 1:49 pm

  11. Joke ik zou het niet over mijn hart krijgen er aan voorbij te gaan.Die ree zwijmelde,viel over haar eigen poten,ze was graatmager ,je zag haar ribben.Hoop dat het niet te laat was.Ze maakte zo diep geluid meer een klaagzang.

    Like

    maart 20, 2013 om 10:01 pm

  12. laura pasch

    Prachtig werk wat die mensen doen!!

    Like

    maart 22, 2013 om 7:33 pm

Geef een reactie

