mijn fotoblog

De Putter ( The goldfinch)

Ik was op verlengd weekend van vrijdag to nu in Schin op Geul in de omgeving van Valkenburg.Het heeft er 3 dagen gesneeuwd en er lag een dik pak.Vrijdag viel het nog mee.Op de wandeling zag ik een Putter of distelvink zich te goed doen aan overgebleven zaaddozen.Ik kon er 3 fotootjes van maken.Het is een mooi zangvogeltje dat leeft van zaden,bessen en insecten.Het heeft een rood kopje met zwarte rond oog en witte kraag,geel aan de vleugels en zwarte staart met witte bolletjes

Schin op Geul vakantie
Schin op Geul vakantie
Schin op Geul vakantie

10 Reacties

  1. mooie fototjes van een mooi vogeltje
    geniet de dag

    Like

    februari 26, 2013 om 5:38 am

  2. dan was je heel dicht bij mij in de buurt Marylou,
    mooie omgeving he?

    Like

    februari 26, 2013 om 9:23 am

  3. De Putter is een prachtig kleurrijk vogeltje Marylou, tot nu toe heb ik hem nog maar 1x aangetroffen. Jij bent een bofkont dat je er deze fraaie foto’s van hebt kunnen maken hoor.

    Like

    februari 26, 2013 om 3:07 pm

  4. Ohhh wat heb je de putter mooi op foto’s gezet, het zijn prachtige diertjes en er wordt vaak geteeld putter x kanarie dan krijg je grandioos zingende kanaries, maar ik zie ze liever in de natuur!

    Like

    februari 26, 2013 om 3:09 pm

  5. Inderdaad en prachtig vogeltje om te zien. Op foto 3 heb je ‘m meest optimaal geschoten

    Like

    februari 26, 2013 om 7:36 pm

  6. Wat een geluk om zo’n mooi vogeltje aan te treffen tijdens een sneeuwwandeling. Als je hem dan ook nog eens leuk kunt kieken, kan de dag niet meer stuk.

    Like

    februari 26, 2013 om 8:24 pm

  7. Wat een heerlijk winters weer om het mooie Limburg te ontdekken

    Like

    februari 27, 2013 om 10:53 am

  8. Zo dicht in de buurt! Dat geluk heb ik nog niet gehad. Heerlijk mooi.

    Like

    februari 27, 2013 om 2:00 pm

  9. laura pasch

    Mooi!!

    Like

    maart 2, 2013 om 4:56 pm

Geef een reactie

