mijn fotoblog

Op zoek naar een stukje lente!

Blauwe lucht maar ijskoud!De roep van de natuur lokt mij naar buiten in mijn mooie Lier ,een klein,idyllisch,schilderachtig provinciestadje omringd door water van de grote en Kleine Nethe.

Hier in mijn geboortestad is wel altijd wat te beleven.Samen met de hoofdfiguur Pallieter uit het boek van de Lierse schrijver Felix Timmermans zoek ik de blauwe lucht af op tekens van de naderende lente.

Lier bekijken 8 feb 2013 014
Lier bekijken 8 feb 2013 010
Lier bekijken 8 feb 2013 015

Dit prieeltje behoorde bij het Jezuiëtenklooster.Onder dit heuveltje lag vroeger de ijskelder van de paters
Lier bekijken 8 feb 2013 017

De peperbus van onze Sint-Gummarustoren kan men van einde en ver zien staan als een wachter aan de horizon
Lier bekijken 8 feb 2013 035
Lier bekijken 8 feb 2013 052

Hier zie je een stukje binnen-Nethe met links de achterzijde van onze wereldberoemde Zimmertoren.
Lier bekijken 8 feb 2013 059

Wat je hier allemaal kan zien op de wonderklok van de Zimmertoren vertel ik een andere keer.
Lier bekijken 8 feb 2013 055

De binnen-Nethe loopt langs de Werf waar tal van heel oude maar gerestaureerde gebouwen staan.
Lier bekijken 8 feb 2013 076
Lier is omgeven door een groene long van 5km die rond ons stadje loopt en waar vroeger een tweede stadsomwalling liep.Je ziet hier de Sint-Margaretta kerk en de grachtkant,de achterkant van het Lierse Begijnhof.
Slenteren door Lier en omgeving is altijd weer anders en de helblauwe lucht van8 februari hebben me overtuigd.De lente zit in de lucht.

11 Reacties

  1. magda

    Heel mooie en romantische beelden ,maar van Lente is vandaag geen sprake! Regen en ijzel !

    Like

    februari 14, 2013 om 12:00 pm

  2. We zijn allemaal aan de lente toe hoor Marylou, maar dat zit er voorlopig nog niet in. Van jou foto’s kan ik vrolijk worden, een mooie blauwe lucht, en het zonnetje….heerlijk!

    Like

    februari 14, 2013 om 12:20 pm

  3. Lier ziet er mooi uit zo onder de zon en een blauwe hemel, maar voorlopig lijkt het voorjaar nog niet in de lucht te zitten. Zo lang de F nog in de maand zit, is de winter nog niet voorbij.

    Like

    februari 14, 2013 om 12:47 pm

  4. mooie blauwe lucht met het zonnetje er bij, het lijkt op je foto’s echt wel lente Marylou,
    was het maar al zover, ik er naar uit…..

    Like

    februari 14, 2013 om 12:51 pm

  5. Een prachtig stadje, dat Lier van jou, Marylou. Zonnige foto’s van mooie gebouwen.

    Like

    februari 14, 2013 om 12:55 pm

  6. Prachtige beelden Marilou. als ik dan toch moet kiezen kies ik voor foto 6 met z’n fraaie waterspiegelingen

    Like

    februari 14, 2013 om 8:10 pm

  7. mogge Marylou
    liep fijn ff met je mee door en rond dat mooie stadje
    ja de lucht gaf blauw aan maar blauw is ook wel kou
    geniet de dag

    Like

    februari 15, 2013 om 6:14 am

  8. Wandelspinsels

    Ik ben benieuwd naar je verhaal over de wonderklok

    Like

    februari 15, 2013 om 7:29 am

  9. de blauwe lucht is voldoende voor me

    Like

    februari 15, 2013 om 10:14 am

  10. Lier ziet er inderdaad pracgtig uit.

    Like

    februari 15, 2013 om 4:56 pm

  11. Het ziet er prinsheerlijk uit in Lier en Pallieter steekt ook zijn neus naar boven om de lente te ruiken!

    Like

    februari 18, 2013 om 8:21 pm

Geef een reactie

