mijn fotoblog

Het domein Bossenstein.

Gisteren heb ik na een ganse dag regen toch nog gauw mijn wandelschoenen aangetrokken om te genieten van de late zon die plots dan toch nog verscheen.
Een uurtje kon de wandeling maar duren want toen viel de avond al.Bossenstein is een heel mooi gebied met een kasteel.Enkele jaren geleden werd het domein gekocht met alle omringende weiden en velden door een golfclub die het kasteel renoveerde en rondom golfholes aanlegde.Alle omringende dreven en wegen werden plots privé.Overal verschenen bordjes met verboden toegang.Maar recht door het golfterrein loopt een grandroute”GR”Daar konden ook deze kapitaalkrachtigen niets aan veranderen.Ik geraak niet meer dicht bij het kasteel maar ga er af en toe toch nog wandelen en soms lap ik ook de bordjes aan mijn laars.Ik heb nooit verstaan dat de gemeente al die wandelomgeving gewoon verkocht heeft en toelating gaf tot het aanleggen van een golfterrein.Een boer in de omgeving heeft al eens een fors bedrag gekregen omdat 1 van zijn koeien gestorven was nadat men ontdekt had dat ze een golfbal had binnengeslokken.Maar aan die “GR” daar kan niemand wat aan veranderen daar mag men altijd door tot groot ongenoegen van de golfers.Ik laat jullie meegenieten van dit klein overgebleven stukje natuur.De foto’s werden allen genomen in d” late namiddag rond 5 à 6uur.
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 012
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 009
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 013
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 014
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 020
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 039
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 024
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 027
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 010Bossenstein wandeling 27 januari 2013 018
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 022
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 023Bossenstein wandeling 27 januari 2013 025
Bossenstein wandeling 27 januari 2013 032Bossenstein wandeling 27 januari 2013 037

8 Reacties

  1. magda

    Prachtige wandeling en je ziet de zon zo ondergaan!

    Like

    januari 28, 2013 om 10:33 pm

  2. Dit is ook weer een prachtig gebied en je hebt er een heel mooie serie foto’s van gemaakt, de sneeuw is nu toch wel nagenoeg vertrokken en dat vind ik geen ramp, mooi dat er een GR dwars door het golfterrein loopt, het lijkt mij best wel een leuke sport maar zo’n terrein hoort niet daar. De foto’s met de ondergaande zon vind ik het allermooist.

    Like

    januari 29, 2013 om 12:07 am

  3. ha die Marylou
    een pracht impressie van het mooie gebied
    en mij beviel het meest eigenlijk de tekst
    dat zij met de centen een wandel route niet kon wegmoffelen
    de GR routes zijn dan ook meest heilig
    laten we hopen dat het zo blijft
    en blijf jij je laarzen lappen hihi

    Like

    januari 29, 2013 om 12:54 am

  4. Mooi gebied, maar wel erg jammer dat het grootste deel alleen nog is weggelegd voor een handjevol golfers. Het moest niet mogen … 😦
    Afijn, jij hebt er weer een fijne wandeling en een mooie fotoserie aan overgehouden. Vooral de kleuren in de lucht ten tijden van de zonsondergang zijn weer erg mooi.

    Like

    januari 29, 2013 om 9:45 am

  5. mooie omgeving voor foto’s

    Like

    januari 29, 2013 om 10:29 am

  6. weer een erg mooi verslag van een pracht omgeving Marylou..

    Like

    januari 29, 2013 om 11:42 am

  7. Ondanks de rondvliegende golfballen lijkt het mij heerlijk wandelen daar zo😉. Mooie reportage

    Like

    januari 29, 2013 om 2:43 pm

  8. Mooi, mooi, mooi, Marylou…, en die kleuren… !
    Lie(f)s.

    Like

    januari 29, 2013 om 5:35 pm

Geef een reactie

