mijn fotoblog

Winterwandeling

Ik heb mijn wandelschoenen aangetrokken want de zon nodigde uit de natuur in te trekken.Het was ijskoud maar ik heb erg genoten.Wat ik allemaal op mijn wandeling zag kan je hier bekijken.
 winterse koude 013                                                                         Ik wandelde langs het kasteel “Bloemenhof”

 winterse koude 012

Langs het kasteeltje ligt een rietveldje in de omringende sloot en daarnaast fruitboomgaarden.

winterse koude
 winterse koude

Tussen de bomen komt het kasteel piepen.

winterse koude  winterse koude

De vorst heeft ijstekeningen gemaakt in plassen en sloten.

 winterse koude

De vijver is op sommige plaatsen toegevroren ,op andere plaatsen ligt een dun laagje  ijs.

 winterse koude

Bloesems staan al open.Sommige bloempjes zijn al bevroren en kleuren ros. winterse koude

Bladeren hebben een ijsrandje en soms zijn de kristallen zichtbaar.

 winterse koude

De zon Lichtte het bos op.

 winterse koude

Langs dit bruggetje kom je aan het poezenhotel.

 winterse koude
 winterse koude

In deze holle boom was een nest maar op het moment was de vogel gevlogen.Wie er in huist heb ik niet kunnen achterhalen.

10 Reacties

  1. mogge Marylou
    ben fijn ff mee gewandeld via deze mooie foto serie
    fijne dag

    Like

    januari 14, 2013 om 4:37 am

  2. Ook in de winter is er tijdens een wandeling nog genoeg mooist te zien hoor, een fraaie serie foto’s.

    Like

    januari 14, 2013 om 8:01 am

  3. mooi fotoverslag

    Like

    januari 14, 2013 om 9:37 am

  4. dat is weer een mooie serie foto’s van zo te zien een pracht wandeling,
    fijne week toegewenst, lieve groetjes Greetje

    Like

    januari 14, 2013 om 12:43 pm

  5. Heb heel blij en vrolijk met je meegewandeld! Knappe foto’s.

    Like

    januari 14, 2013 om 2:49 pm

  6. Dat was een mooie winterwandeling, Marylou. Het is even wennen aan de kou, maar ik vind het een feest om weer buiten te kunnen zijn met dit zonnige winterweer. Diverse bloemen en bomen lopen waarschijnlijk weer vorstschade op, het is niet anders …

    Like

    januari 14, 2013 om 4:32 pm

  7. Elk seizoen weer, mooie natuurplaatjes, Marylou !
    Lie(f)s.

    Like

    januari 14, 2013 om 5:59 pm

  8. Mooi om hier even virtueel met je mee te lopen Marilou.

    Like

    januari 14, 2013 om 6:38 pm

  9. Een prachtige serie foto’s Marylou en in de warmte ben ik fijn even met je mee gewandeld, vooral het kasteeltje lijkt me zo mooi!

    Like

    januari 14, 2013 om 8:36 pm

  10. Zo te zien een hele mooie omgeving om te wandelen. Mijn favoriet in deze prachtige serie is de laatste foto.

    Like

    januari 15, 2013 om 4:26 pm

Geef een reactie

