mijn fotoblog

I’m singing in the rain !

Het weer zat niet mee vandaag.Het regende, neen het goot pijpenstelen

Het ganse weggetje stond onder water.

Maar zei men niet,er is geen slecht weer alleen slechte kleding.Dus ik met mijn regenjas en laarzen aan naar buiten op zoek naar paddenstoelen.Geen mensen gezien op de heide maar wel ontzettend veel,mooie,natte en glanzende paddenstoelen.

Geen mens te zien op de heide.

Niet prettig natuurlijk altijd je lens maar moeten droogwrijven en toestel telkens weer opbergen.
Maar ik liet het toch niet aan mijn hart komen.De melodie van “Singing in the rain” spookte een uur lang door mijn hoofd.

Kletsnat rendiermos.

Eigenlijk had ik zin in al die plassen te springen maar ik was zo al nat genoeg.De regen gutste van mijn regenjas en in liep in mijn laarzen en maakte mijn jeans doornat.

Bekertjesmos.

De bloeiwijze van het piepkleine lucifersmos.Nu weet je ook dadelijk hoe het aan zijn naam kwam.Kijk even naar de rode topjes.

Na een uurtje terug naar huis en zeker geen tijd gehad om me te vervelen.Kijk maar mee.

Mooie vliegenzwam.

Vliegenzwammen vroeger gebruikt om in trance te komen…gaf ook heel wat doden door te grote dosis op te nemen.Ze zijn dan ook uiterst giftig.

Misschien had ik ook mijn regenbroek moeten aantrekken maar optimistisch als ik ben …dacht ik:’Het kan toch niet blijven regenen,het stopt wel.” Mis gedacht dus !
Kabouterjes bestaan echt!Nog twijfels? Kijk dan maar goed.Haha.Overtuigd?

Hij houdt een oogje in het zeil.Je ziet hem alleen als je er in gelooft.

9 Reacties

  1. Amaai hoeveel mooie blinkende vliegenzwammen !!!

    Like

    oktober 13, 2012 om 10:38 pm

  2. Je bent wel een echte doorzetter, Marylou, maar het heeft je wel een mooie collectie paddenstoelen opgeleverd.
    Mij krijg je niet naar buiten vandaag, want de regen komt hier nu ook weer met bakken uit de lucht. Ik wacht eerst wat beter weer af voordat ik er weer op uit ga.
    Fijne zondag verder.

    Like

    oktober 14, 2012 om 11:21 am

  3. ha die Marylou
    prachtige foto serie en verslag van vast een mooie wandeling
    en ach dat wat nat is droogd wel weer
    fijne middag nog

    Like

    oktober 14, 2012 om 12:20 pm

  4. Dapper van jou om met dat natte weer gewoon op pad te gaan hoor Marylou, jou beloning is een aantal mooie foto’s. De vliegenzwam met het kaboutertje, is hartstikke leuk gevonden.

    Like

    oktober 14, 2012 om 1:25 pm

  5. Onverwoestbaar ben je, maar het heeft een prachtige serie foto’s opgeleverd, ik vind zelf de verschillende soorten mossen zo mooi, met dit weer mogen van mij de paddestoelen glimmen maar ik ga er niet op uit, het droogpoetsen van bril en lens is me net even te veel😉

    Like

    oktober 14, 2012 om 5:34 pm

  6. Je liep daar wel in een gebied dat rijk is aan paddestoelen. Mooi fotowerk Marilou. zingen en fotograferen in de regen is iets dat maar weinig mensen doen. Je bent een echte doorzetter

    Like

    oktober 14, 2012 om 6:23 pm

    • Ja Henk dat klopt.Op de heide vindt men er heel veel.Ik ken dat domein ook op mijn duimpje en weet waar welke soorten te vinden zijn.

      Like

      oktober 15, 2012 om 9:11 pm

  7. Een schitterende reeks! En vanaf nu geloof ik in kaboutertjes🙂
    Er bestaan toch veel soorten. Ik heb hier echt van genoten.

    Like

    oktober 15, 2012 om 5:41 pm

  8. Bummer, geen paddenstoel te bekennen hier………… Jaloers! Respect Diehard! Mooie foto’s!
    xSjer

    Like

    oktober 15, 2012 om 11:08 pm

Geef een reactie

