mijn fotoblog

Wandel je mee door de herfst!

Ik was vandaag 2 uur onderweg..zo maar een wandeling door de herfst.

De rode kleur overheerst hier al.

Ik liep langs een waterplas,

Daar bleken een massa Canadese ganzen afgesproken te hebben met elkaar.

Er stond ook een slapende reiger op de oever.

Een Aalscholver liet na de visvangst zijn vleugels drogen.

Plots kwam er een hond aangelopen en weg waren alle ganzen. Ze vlogen op.

Weg waren de ganzen.

Ik liep langs het kanaal en maakte een praatje met een kanovaarder.

Een bekende kanovaarder.

Terug naar huis door het bos en langs de dreef.


De vrucht is een rozerode, vier- of vijfhokkige doosvrucht, die opensplijt waarbij de vlezige,oranje zaden tevoorschijn komen. De zaden worden door vogels gegeten,die de zaden na vertering weer uitscheiden waardoor deze verspreid worden.
De plant dankt zijn naam aan de vorm van de zaaddoos die op een kardinaalsmuts gelijkt.
Alle delen van de plant zijn voor mensen giftig.

Hier staken paddenstoelen hun kopje boven.

Deze paddenstoel had een mooie tekening op zijn hoed.

Een vliegenzwam was boven de klimop uitgegroeid.

Een zeer speciaal duo met stekeltjes op de hoed

Korstmossen hebben zich vast gezet op een dode tak.

Een pluimpje zo zuiver wit met kleine waterdrupjes laat me even afwijken van mijn pad.

Zo zuiver wit met waterparels bedekt.

De herfst werpt de eetbare kastanjes in het rond

De tijd van gepofte kastanjes breekt aan.

Ik kwam moe maar tevreden thuis.

11 Reacties

  1. Guten Morgen.
    Schöne Fotos. Einen guten Tag wünschen wir.
    LG. Wolfgang
    (Hatten heute -3°)

    Like

    oktober 10, 2012 om 7:17 am

  2. Heb genoten van je mooie foto’s Marylou.
    Dat witte pluimpje met die waterdruppels…..zeldzaam mooi.
    Fijne dag verder

    Like

    oktober 10, 2012 om 8:01 am

  3. magda41

    Het is alsof ik meegewandeld heb met je!! Zo’n mooie en zuivere foto’s!

    Like

    oktober 10, 2012 om 8:12 am

  4. Mooie herfstwandeling, Marylou.
    Je hebt meteen een mooie serie paddenstoelen weten te scoren, maar die prachtige rode bladeren op de eerste foto stelen voor mij de show vandaag.

    Like

    oktober 10, 2012 om 9:39 am

  5. Een hele mooie serie foto’s van ” Zomaar een wandeling door de herfst” Marylou, dat is op en top genieten hoor. De veer met waterdruppels, vind ik prachtig.

    Like

    oktober 10, 2012 om 9:40 am

  6. Oh, ik hoef de deur al niet meer uit, want jouw wandeling is al mooi genoeg … Er is al weer veel moois te zijn nu het herfst is.

    Like

    oktober 10, 2012 om 9:49 am

  7. Prachtige foto’s van je herfstwandeling Marylou, alle foto’s zijn mooi maar ook ik vind die veer met regendruppels echt bijzonder.

    Like

    oktober 10, 2012 om 1:26 pm

  8. Een heel kleurrijk log…met van alle seizoenen wat. Volop kleur, paddestoelen en zwammen maar ook nog een kanoër.
    De foto van het veertje is bijzonder mooi.
    Heerlijk zo’n lekkere wandeling met dit weer.Is genieten.
    groetjes

    Like

    oktober 10, 2012 om 5:11 pm

  9. ha die Marylou
    ja ik liep met je mee , mooie fotos
    maar de kanovaarder totaal onbekend hoor
    welterusten

    Like

    oktober 10, 2012 om 8:32 pm

  10. Mooie impressie Marylou, ze wandelen, vliegen en varen met je mee……………… ha 😉
    xSjer

    Like

    oktober 11, 2012 om 12:48 am

  11. Ik heb er wat langer over gedaan dan 2 uur maar ben ook thuis gekomen en ik heb enorm genoten van je natuurlog, je eenden, ganzen, kastanjes en paddenstoelen. Het was genieten.

    Like

    oktober 11, 2012 om 4:22 pm

Geef een reactie

