mijn fotoblog

Big Bang !

Ik had nog nooit gehoord van het “Franse Plasticiens Volants”
Het is een magische parade van zwevende zeefiguren.

De kannibaal die ook de aarde aanvalt


Het monster


Ogen die alles zien en je voortdurend in de gaten houden


zeedieren


Ik ging kijken naar de show aan de Warande in Turnhout.
Fantastische ervaring was het voor mij.Er stond op het plein een ballon,die de aarde voorstelde, opgesteld waarop men beelden projecteerde.

Dit stelde de aarde voor


Rotstekeningen uit de grotten van Lascaux


De Belgische première keert terug naar de oeknal en vertelt de geschiedenis van de mensheid.Het verhaal weerklonk over het plein,op de aardbol werden beelden geprojecteerd.De muziek ondersteunde dit alles.Ballonnen in de vorm van zeefiguren gevuld met helium werden aan een touw tussen het publiek bewogen,telkens weer anders belicht soms dalend tot op de hoofden van de massa kijklustigen.

Prachtig gekleurd,zwevend in de lucht,soms veranderde de vorm doordat er ook nog vormen uit de ballonnen kwamen

sommige ballonnen werden achter elkaar geplaatst zodat ze een liggende vrouw voorstelde ,hier zie je alleen de buste


Een monster


De figuren veranderden om de haverklap van kleur


Toen verscheen de kannibaal die op het einde ook de aarde aanvalt


Hij kon zijn bek openen om andere zeefiguren aan te vallen


Nog meer zeefiguren


De ballon (de aarde) op het plein komt los en gaat de lucht in


Er verschijnen planeten


Mij leken dit beweeglijke zaadcellen


De oerknal

de aarde stijgt op en verdwijnt


Fotograferen was niet eenvoudig maar ik meen jullie toch een goed idee te kunnen geven wat ik daar gezien en beleefd heb.
Hebben jullie ooit de kans die show te gaan zien…niet twijfelen …Het was beslist de moeite.

10 Reacties

  1. Hallo, das ist ja etwas besonderes. Gut gemcht.
    LG. Wolfgang
    Thanks for your attendance. A good week.Greeting,

    Like

    september 19, 2012 om 10:02 pm

  2. Wat spijtig dat ik hier niet bij was. Ik wilde er ook naartoe! Je hebt een prachtige reportage kunnen maken.

    Like

    september 19, 2012 om 10:07 pm

  3. jeetje…. wat mooi Marylou

    Like

    september 19, 2012 om 10:09 pm

  4. een pracht verslag
    en zo mooi dat je het met ons deeld

    Like

    september 20, 2012 om 12:17 am

  5. Knap verslag van deze feeërieke voorstelling, Marylou.
    Zo’n voorstelling is in foto’s nauwelijks te vatten, daar moet je eigenlijk bij zijn.

    Like

    september 20, 2012 om 9:58 am

    • J a Jan dat is waar ,ik heb even getwijfeld of ik filmen zou maar dat was niet mogelijk…de ballonnen zakten en waren dan voor je neus of op je hoofd..zo’n foto kan je verwijderen maar bij een filmpje moet je dan om de haverklap afbreken en opnieuw beginnen.Ik hoop dat ik toch een beetje van de sfeer heb kunnen overbrengen zodat men weet dat als je ooit de kans krijgt dit spektakel te gaan bekijken ,je niet aarzelen moet.

      Like

      september 20, 2012 om 2:08 pm

  6. Echt heel mooi !!! Wat apart en kleurrijk.
    Is inderdaad moeilijk fotograferen zo in het donker, maar is je toch goed gelukt.
    Je moet zoiets mooi eigenlijk zelf zien, dat het spectaculair was geloof ik graag.
    Groetjes

    Like

    september 20, 2012 om 6:44 pm

  7. Nog nooit zoiets gezien! We zijn hier in mijn streek veel ten achter, geloof ik! Mooi gefotografeerd.

    Like

    september 20, 2012 om 7:20 pm

  8. Hier had ik ook nog nooit van gehoord, wel de moeite waard ,een heel spektakel zo te zien.

    Like

    september 20, 2012 om 9:11 pm

  9. Wat een mooie reportage Marylou, ik kan me levendig indenken dat je hier echt van hebt genoten, een heel bijzondere ervaring!

    Like

    september 21, 2012 om 10:47 am

Geef een reactie

