mijn fotoblog

Pairi Daiza een Belgisch vogel-en dierenpark

Na zoveel prachtige reclame wilden ik en mijn vriendin het park wel eens een keertje bezoeken.

Indrukwekkende toegangspoort

Maar voor ons viel het tegen.De prijzen van het internet kloppen niet meer .Nu is het al 22 euro en 5 euro voor de parking.Voor bepaalde zaken moet je nog apart betalen .Bij het binnenkomen wil men dan een vogel op je schouders zetten,bedank je vriendelijk, antwoordt men dat zo’n weigering niet sympathiek is.Dan is de sfeer al wat weg voor mij.

Het  Afrikaanse spiksplinternieuw  dorp is bijzonder knap.

Afrikaanse hutten en Watusi runderen

olifanten schuren hun huid tegen de palen

Dikhuiden op en neer lopend langs de afspanning

Deze olifant spuit zand op zijn lijf..het wordt een echt zandbad

ik kan ook aan de groene sappige blaadjes

Maar op andere plaatsen wordt wat stuk is  niet hersteld, overal lag er wel rommel. Losgekomen omboording, luidsprekers die uiteen liggen enz. Karretjes en elektrische wagentjes reden er om de haverklap rond maar ik heb niemand iets zien opknappen.De tuinen lagen er ook onverzorgd bij.De muziek die je overal hoort in het park is wel zalig.

De dieren worden wel goed verzorgd ,al zag ik er een neushoorn met een grote wonde op zijn rug.

Vroeger waren het alleen vogels nu is er  een volwaardig dierenpark gevestigd op de site van de voormalige Abdij van Cambron en vindt men er nog verschillende ruïnes.

Het park werd voor het eerst geopend in 1993.

Chinese tuin

rode muur golvend als een draak

Grote waterval waar men zelfs achter kan lopen

In 2006 is de droom van”Han Wu Di” geopend De grootste ( 3000 m2) Chinese tuin van Europa.Er zitten veel ooievaars,kraanvogels en 3 rode pandaberen in de tuin.

Paartje klepperende ooievaars op dak

In 2007 werd het roofvogeldorp geopend ,er is ook een grote doorloopvolière met gieren en andere roofvogels.

In 2008 werd een groot Indonesisch gebied  toegevoegd.

Indonesische houten paalwoningen

Het park neemt deel aan verschillende kweekprogramma’s voor behoud en bescherming van bedreigde diersoorten.

smullen van het lekker geurend hooi

Als ze het park beter gaan verzorgen zal het best de moeite van een bezoek waard zijn maar nu gaf het een erg onverzorgde  en verwaarloosde indruk.

10 Reacties

  1. Thanks for the forwarding.
    A good weekend.
    Greeting, Wolfgang

    Like

    september 7, 2012 om 9:53 pm

  2. Het park ken ik niet. Toch wel erg dat het wanordelijk is, want er zitten best mooie dieren. Hopelijk worden zij goed verzorgd.
    Mooie reportage.

    Like

    september 7, 2012 om 10:32 pm

    • De dieren werden er goed verzorgd..al liet er een neushoorn met een grote wonde op zijn rug rond maar die kan natuurlijk altijd recent ontstaan zijn.

      Like

      september 8, 2012 om 10:53 pm

  3. mogge Marylou
    zo te zien worden de dieren gelukkig wel goed verzorgd
    maar als eenmaal de klad komt in het onderhoud gaat het snel achteruit en dit lijkt me dan ook het begin van het einde
    of en dat hoop ik maar ,ik heb het mis
    fijn weekend

    Like

    september 8, 2012 om 5:46 am

  4. Een mooi impressie van het park Marylou, maar het is wel een schandaal wat ze tegenwoordig durven te vragen aan entree, je zal maar met 4 mensen zijn zoiets wordt onbetaalbaar, ik hoop dat je ondanks de vervelende dingen toch hebt genoten, aan je foto’s te zien heb je toch veel mooie dieren gezien en de Chinese tuin lijkt me ook heel erg mooi. Hier hebben we zoiets in Drenthe maar dan zonder dieren.

    Like

    september 8, 2012 om 9:59 am

    • De dieren werden goed verzorgd.Ik heb er echt van genoten maar maakte me wel wat boosover de taal.Ik versta en spreek voldoende frans maar nergens of nergens aanduidingen of brochures in een andere taal….alleen frans.Ook de wagentjes met personeel die gewoon maar rondreden maar niets uitvoerden.Wel even vermelden dat de wc gratis waren.

      Like

      september 8, 2012 om 10:52 pm

      • Fijn dat de dieren tenminste goed worden verzorgd Marylou, wel knap vervelend dat alles in het Frans was, dat is mij een keer overkomen in de Ardennen, overal stond op de ramen “Hier spreken we Nederlands” nou mooi niet, ze vertikten het gewoon maar ik heb me gered😉 Personeel dat alleen maar aan het rondrijden is en niets doet is natuurlijk geld verslindend, maar gelukkig kon je toch gratis naar de WC, dat is niet veel maar toch wat😉

        Like

        september 8, 2012 om 10:58 pm

  5. Je hebt met je foto’s een mooi beeld van het park geschetst, maar dat wordt door je begeleidende tekst helaas weer teniet gedaan. Jammer dat het geheel een verwaarloosde indruk maakt, en dat je er wel erg veel voor moet betalen. Hopelijk komt er verbeteirng.

    Like

    september 8, 2012 om 10:06 am

  6. Je hebt er weer een hele mooie reportage van gemaakt.
    Tja….. de entreeprijzen lopen de spuigaten uit.
    Hier in Nederland ook.
    Fijn weekend Marylou

    Like

    september 8, 2012 om 10:48 am

  7. Jammer dat het park een beetje verwaarloosd wordt, dat zou voor zoveel entree geld toch beter moeten hoor. Je hebt er een mooie impressie van gemaakt Marylou.

    Like

    september 10, 2012 om 12:56 pm

Geef een reactie

