mijn fotoblog

Kanten vleugels!

Ik ging van middag wandelen..er was erg veel wind.

Ik had ook pech want men was de bermen aan het afrijden..dus geen bloemen of insecten meer..

ik dacht dat men tot half augustus wachtte om bermen af te maaien


Beneden aan de dijken stonden nog bloemen in overvloed,maar daar kan je niet komen .Het is er zeer drassig


Op een bepaalde plek ben ik de dijk af gegaan om de libellen die er vlogen proberen te fotograferen

Bij het water kon ik wel deze keizerlibel fotograferen alhoewel ze telkens weer aan het vliegen ging en ik daar dus een hele tijd gezeten heb om haar in mijn lens proberen te vangen.

Eindelijk lukte het dan toch..zie ook hoe de vijver vol lag met pluisjes van de distel.

even is hij gaan zitten (want het is een mannetje) maar echt niet lang en weg was hij weer

zijn vleugels zijn net gemaakt van kant

even poseert hij en dan verdwijnt hij en moet ik een hele tijd wachten op zijn terugkeer


nu zit ze met haar achterlijf na&ar me wat zorgt voor een andere opname.

11 Reacties

  1. klasse fotos Marylou

    Like

    juli 19, 2012 om 5:15 am

  2. Wat mooi die kante vleugels, en mooie opnames Marylou

    Like

    juli 19, 2012 om 6:52 am

  3. Die Bilder sind gut. Den Traktor würde ich gerne näher anschauen. Gute Technik.
    Gruß, Wolfgang

    Like

    juli 19, 2012 om 7:22 am

  4. Hier zijn ze ook veel te vroeg met het maaien, en dat is jammer hoor. Er is dan geen vlindertje meer te vinden.

    Like

    juli 19, 2012 om 10:46 am

  5. Jammer dat de bermen alweer gemaaid worden, daardoor verdwijnt er voorlopig weer veel fotogenieke flora en fauna. Gelukkig dat je nog een plekje vond om aan de waterkant te komen. Mooi dat je die libel nog zo fraai voor de lens kreeg, want libellen laten zich dit jaar net als vlinders niet zo gek veel zien.

    Like

    juli 19, 2012 om 1:08 pm

  6. Volgens mij heb je daar een grote keizerlibel voor je lens gekregen Marilou. Prachtig

    Like

    juli 19, 2012 om 2:33 pm

    • Bedankt Henk,Heb het met uw titel opgezocht en je hebt meer dan gelijk .Het is een mannetjes keizerlibel
      Bedankt voor de tip.

      Like

      juli 21, 2012 om 3:08 pm

  7. Inderdaad jammer van de bermen die ze zo vroeg maaien, maar goed sosm stat het zo hoog dat het onveilig word.
    Mooi die grote libel, heb je mooi op de foto gekregen, heb ze hier bij de vijver nog niet gezien. Moet er eerst meer zon komen.
    Vind ze prachtig om te fotograferen, ze zijn ook heel mooi, zker de vleugels.
    Groetjes

    Like

    juli 19, 2012 om 4:20 pm

  8. Prachtopnamen van deze wispelturige fladderaars. Daar moet je geduld voor hebben!

    Like

    juli 19, 2012 om 9:16 pm

  9. mennoG

    Altijd moeilijk om ze goed op de foto te krijgen. Ze hebben zoveel onrust in dat mooie lijfje! Knap gedaan hoor, mooie foto’s.

    Like

    juli 20, 2012 om 2:43 pm

  10. Wat een mooie heerlijke serie!
    Puur genieten.

    Like

    juli 22, 2012 om 12:39 pm

Geef een reactie

