mijn fotoblog

Green Engine

Green Engine is de 2de area van de Floriade die ik wil belichten.Natuur en industrie zijn 2 uitersten maar ze kunnen ook prima samengaan.Tuinbouw levert groene energie.groen is de rode draad door heel deze area.

Pracht van een gebouw 1 met de natuur

er wordt hier met regenwater gewerkt

prachtig en rustgevende omgeving met heel veel rustbanken

In het Green Emotion theater zijn dagelijkse toparrangeurs en bloemisten actief met de opbouw van wisselende exposities.

op mobiele plateaus staan de bloemencreaties,die met snijbloemen worden elke week vervangen

Het impossante glazen gebouw “Villa Flora” was het decor voor de grootste indoor bloemententoonstelling van Europa.Na de Floriade wordt dit het groenste kantoor van Nederland.

grote manden prachtig gevuld met bloemen

prachtige creaties van bekende namen

Villa Flora is een impossant glazen gebouw van ruim 30 m hoog.Alles is gebouwd met het oog op duurzaamheid.Zelfs het betonskelet is demontabel en herbruikbaar.Het schuine dak ligt optimaal voor gebruik van zonnepanelen.Het gebouw maakt gebruik van regenwater en loost geen afvalwater in de riool.

orchideeën in allerlei kleuren

Op de mobiele plateuas kan men genieten van prachtige bloemarrangementen.Eerst treffen we creaties met bolgewassen en heesters,dan allemaal voorjaarsbloeiers en nadien een massa aan orchideeën.Alles is onder verdeeld in 4 belevingswerelden:klassiek,modern,trendy en extreem.

een schat aan orchideeën

In het gebouw staat ook een nostalgische druivenkas waarin men kan zien hoe bloemen,planten en vruchten groeien op een natuurlijke manier.Hier treft men een hele collectie vleesetende planten.

een oude druivenkast


Buiten onderhoudsarme bloemenvelden en het Flowerbulb info-paviljoen

prachtige kleurencombinaties


vraagt weinig onderhoud

.

muur in het bloembollen paviljoen

Hier halen ze alles uit de kast,een film  met muziek en kleuren maar ook geuren

In deze area is nog veel meer te zien maar ik moest een keuze maken

Ik probeer morgen of  ik het filmpje kan plaatsen..Maar ik heb er weinig verstand van..afwachten dus maar.

9 Reacties

  1. ’t Is daar wel mooi en interessant om alles eens te bekijken. Mooie foto’s!
    Groetjes
    Febe

    Like

    juli 16, 2012 om 10:05 pm

  2. mogge Marylou
    ik ben blij met je glimlach bij me
    en hier heb ik de glimlach op wat een pracht serie
    als of we er door lopen zo mooi en intressant
    fijne dag

    Like

    juli 17, 2012 om 5:13 am

  3. Wat een mooi park is het toch, heerlijk om op een rustige manier doorheen te wandelen en te genieten van al dat moois

    Like

    juli 17, 2012 om 6:40 am

  4. Prachtige foto’s!
    In mijn vakantie wil ik toch ook eens gaan kijken.
    Vrolijke, bijna vakantiegroet

    Like

    juli 17, 2012 om 8:16 am

  5. Wieder schöne Fotos.
    Gruß, Wolfgang

    Like

    juli 17, 2012 om 8:26 am

  6. Eén ding is zeker: je raakt niet snel uitgekeken op de Floriade en voor verveling is geen tijd en plaats.

    Like

    juli 17, 2012 om 9:26 am

  7. Wat is er veel te zien… Prachtig!

    Like

    juli 17, 2012 om 12:30 pm

  8. Prachtig lijkt mij de Floriade en jij hebt er heel veel gezien en er foto’s van gemaakt zodat wij er ook een kijkje kunnen nemen, een heel mooie impressie Marylou!

    Like

    juli 17, 2012 om 6:52 pm

  9. Wat een mooie reportage heb je gemaakt van de Floriade!

    Like

    juli 17, 2012 om 8:28 pm

Geef een reactie

