mijn fotoblog

Floriade 2012 Venlo

Dit was meer dan de kat uit de boom kijken!

Soms worden de gondels als schaduw weerkaatst op het onderliggend landschap

wat soms schaduwen geeft maar dat kon ik niet voorkomen

De 1.1 km lange tocht van op 30 m hoogte duurde slechts enkele minuten maar loonde wel de moeite

Dit is de toren die je van op het park overal ziet en die je binnen leidt in het domein

Vanop een hoogte van 30 meter kijken we , terwijl de kabelbaan(42 gondels)  ons naar het uiterste punt brengt ,over het immens groot domein.De kostprijs voor enkele minuten zweven door de lucht op de langste kabelbaan van Nederland (1.1 km) enkele reis is 6 euro.

Zicht op aanplantingen

1 ste verkenning domein van uit de lucht

Ik en 3 vriendinnen begonnen aan een ontdekkingstocht door de wondere wereld van de natuur.

We worden hier getrakteerd op de mooiste en meest bijzondere bloemen,

groentes,planten,bomen en fruitsoorten.

de ballon rechts is de “Dome”

Het thema van de Floriade 2012 in Venlo.

“Be part of the theatre in nature,get closer to the quality of life”

Op dit gebouw kon men tot op het dak wandelen ,binnen werd een spetterend show over de natuur geprojecteerd op de vloer..net of je stond er midden in.

allerlei soorten aangelegde tuinen langs de hoofdlaan langs het grote plein

We genieten van dans,literatuur,muziek,beeldende kunst,

planten en bloemen en nog veel meer.

winkels bij de ingang en echt lekker zonnig weer

Op het domein van 66 hectare neemt bos 22 hectare in.

Gebouwen slechts 2.5 hectare en 4 hectare water.

Mensen zoeken een parasol en drinken een verfrissend drankje

Er werden nog 17.000 bomen bij  aangeplant.20.000  heesters,200.000 vaste planten,

65.000 waterplanten,95.000 eenjarigen en 1.5 miljoen bloembollen.

Hier zie je heel goed de uitgestrekte bossen op het domein

gebouwen duiken op aan het einde van het bos

Hier kon je rusten in hangmatten tussen het groen

er komt geen einde aan de verrassingen die opduiken

wandelwegen tussen het groen

Flanerende mensen op een zwoele zonnige dag 27°

Wat op mij het meeste indruk maakte waren de bermen

die ingezaaid waren met een mengelmoes aan wilde bloemen.

wat een kleurenpracht in de berm

Prachtig.Dit zal me zeker heel mijn leven bijblijven.

een droom van een berm

De Floriade bestaat uit 6 verschillende werelden

maar daar heb ik het in een volgend bericht wel over.

14 Reacties

  1. Prachtig, en zo te zien heb je je hier prima vermaakt. Jammer dat het zo’n eind uit de buurt is maar anders ging ik er zeker een dagje naartoe om zoveel mogelijk in kaart te brengen.
    Mooie serie Marilou

    Like

    juli 10, 2012 om 8:21 pm

    • Ik heb er met de vriendinnen 135 km moeten voor rijden maar we hadden een bungalow gehuurd in center parks “de Limburgse Peel.”We zijn 2 dagen naar de Floriade geweest en de rest hebben wij gewandeld in de omgeving

      Like

      juli 11, 2012 om 11:01 pm

  2. mooi heel mooi Marylou , dus € 6 enkele reis voor 1100 m , te zot voor woorden , is het ook te lopen allemaal op een dag of is dat te veel van het goede als je van ver komt met de trein
    hoefd ook niet meer , jij geeft een pracht foto verslag
    dank je wel

    Like

    juli 10, 2012 om 8:28 pm

    • Het bekijken in een dag is niet te doen.Wij hebben het bekeken van uit de lucht en dan onze keuze gemaakt.We waren er 2 dagen en ook de matinée hebben we bezocht en nog niet alles gezien.We hadden wel 2 dagen prachtig weer

      Like

      juli 11, 2012 om 11:03 pm

  3. In de jaren 80 heb ik eens een Floride bezocht, maar dat is HEEL lang geleden

    Like

    juli 11, 2012 om 7:25 am

  4. Hallo marylou, wat heb jij en fijne dag uit gehad, wat een mooi park de Floriade.

    Like

    juli 11, 2012 om 8:11 am

  5. Helaas is de Floriade, ook voor mij niet vlak naast de deur Marylou, maar door jou fraaie impressie, krijg je toch een goede indruk van al het moois.

    Like

    juli 11, 2012 om 9:39 am

  6. Prachtige serie, Marylou.
    Ik heb al diverse fotoseries van de Floriade gezien, maar deze rondgang vanuit de hoogte is nieuw voor me. Het is een mooie manier om overzicht te krijgen over het geheel, maar ik betwijfel of ik me met mijn hoogtevrees daaraan zou wagen.

    Like

    juli 11, 2012 om 11:21 am

    • Ik heb ook hoogtevrees maar de vriendinnen gingen en hoe zou ik ze dan nog vinden in die massa.
      Ben dus meegegaan en heb foto’s gemaakt en we hebben nog geen 10 minuten in die gondel gezeten.

      Like

      juli 11, 2012 om 11:06 pm

  7. Ik woon er ook tever vandaan, was er anders graag heen gegaan, gelukkig zijn er genoeg foto’s op het net te zien. je zal zeker genoten hebben, volgens mij kom je in een dag niet uit gekeken,Mooi zijn de foto’s zo van uit de hoogte.
    Duidelijk overzicht zo wat er te zien is, je zal er ook wel weer leuke ideeën hebben op gedaan.
    Mooie serie die je gemaakt hebt !

    Like

    juli 11, 2012 om 4:56 pm

    • Wij zijn 2 dagen geweest..in 1 dag is het niet te doen.Wij hebben zelfs niet alles gezien.Ik ga er nog heel wat foto’s over publiceren en als ik het klaargespeeld krijg ook nog enkele filmpjes

      Like

      juli 11, 2012 om 11:08 pm

  8. Mooi zo’n serie vanuit de lucht.

    Like

    juli 12, 2012 om 8:24 am

  9. mennoG

    Je moet het maar durven, fotograferen vanaf zo’n hoogte! Het geeft schitterende plaatjes, wat een mooi overzicht hebben we zo. Voor iemand met hoogtevrees, zoals ik, vind ik het een heldendaad 🙂
    Ik heb met heel veel plezier naar de foto’s gekeken.

    Like

    juli 12, 2012 om 5:55 pm

Geef een reactie

