mijn fotoblog

Bloedrood

Ik kan er nooit aan voorbij gaan.

Ik heb ontelbare foto’s van klaprozen maar ik ik vind ze ontzettend mooi zoals ze steeds mee wiegen in de wind

Liefst zie ik hele velden vol met aan de rand blauwe korenbloemen maar die worden zeldzaam.

Wilde bloemen daar kunnen gekweekte nooit aan tippen

Ze duiken op langs wegbermen,op plekjes waar de grond zanderig is.
de zaden kunnen jarenlang onder de grond liggen.De aarde wordt omgewoeld en plots zijn ze er weer.Prachtig toch

10 Reacties

  1. Ik vind de Engelse naam wel lief, Poppies

    Like

    juni 30, 2012 om 4:49 am

  2. Zoveel klaprozen bij elkaar, is een prachtig gezicht Marylou, ik heb er ook al “tig” foto’s van gemaakt, maar doe het elk jaar toch weer.

    Like

    juni 30, 2012 om 8:38 am

  3. Het zijn mooie bloemen, die je eigenlijk bij het zien meteen in een vrolijke, zomerse stemming brengen. Nog niet zo lang geleden kwam ik langs een berm die ook prachtig rood kleurde van de klappers. Helaas kon ik daar op dat moment niet stoppen om even een paar foto’s te maken. Des te mooier om ze nu hier te zien pronken.
    Maak er een mooi weekend van, Marylou.

    Like

    juni 30, 2012 om 9:33 am

  4. Het blijft een geweldig mooi gezicht Marylou, je titel is ook mooi gekozen omdat in Engeland de klaprozen (poppy’s) symbool staan voor o.a. de oorlogsherdenkingen, heel veel Engelse mensen dragen op herdenkingsdagen klaprozen op hun kleding.

    Like

    juni 30, 2012 om 10:29 am

  5. Ze zijn ontzettend mooi Marilou

    Like

    juni 30, 2012 om 8:55 pm

  6. Het blijft een prachtige bloem. Hoe goed men ook zijn best doet, tippen aan een wilde bloem lukt niet :D… al een geluk kan je ze wel prachtig vastleggen😉

    Like

    juni 30, 2012 om 10:12 pm

  7. Ja wat zijn ze mooi. Ik mag ze ook graag op de foto zetten. Wens je een fijne week. Lieve groet Ineke

    Like

    juli 2, 2012 om 2:13 pm

  8. Je ziet ze heel veel op het moment, vind het ook zo mooi !!!

    Like

    juli 2, 2012 om 7:27 pm

  9. Helemaal met je eens!😉

    Like

    juli 3, 2012 om 1:34 pm

Geef een reactie

