mijn fotoblog

Rupsen met de vleet

Ik wandelde gisteren weer op de heide en wat zagen de eiken er aangefreten uit.De onderste takken hadden al geen bladeren meer.Overal hingen rupsjes aan draden te bengelen.op hout dat op de grond zag ,kropen er ook verchillenden. Aan het einde van het natuurdomein zijn putten met een rastering om te voorkomen dat de schapen het domein zouden verlaten.

Door de regenval stond er water in de putten en die lagen ook vol met rupsen.Zo heb ik het nog nooit geweten.

Ik zag ook een groot nest dat me aan de processierups deed denken Heb het na gekeken ,het is een nest van de prossesierups.

Ik ga de verantwoordelijke van het domein verwittigen

klein groen rupsje op hout dat op de grond lag
3 verschillende rupsen op hout
de plassen liggen vol met rupsen
opgevreten blad met pop
nest in wording van processierups..niet ongevaarlijk,vooral omdat hij dicht bij de grond hangt
Hier spelen veel kinderen van de jeugdbeweging,wandelen mensen  enz.

13 Reacties

  1. Wat een kleine beestjes zijn het toch

    Like

    mei 24, 2012 om 6:02 am

  2. ja klein ,maar altijd met velen

    Like

    mei 24, 2012 om 6:27 am

  3. ik zie elke dag de bestrijdingswagen tegen de processierups hier in de buurt….
    geniet van deze prachtige zonnige dag Marylou

    Like

    mei 24, 2012 om 7:48 am

  4. Die Processierupsen zijn elk jaar weer een probleem Marylou.

    Like

    mei 24, 2012 om 9:39 am

  5. En die groene rupsen laten zich vallen op mijn lijf als ik door de bossen fiets…

    Like

    mei 24, 2012 om 11:01 am

  6. Allemaal beestjes maar deze keer niet zulke leuke, ze richten heel veel schade aan en er komen er ieder jaar meer!

    Like

    mei 24, 2012 om 2:49 pm

  7. Je hebt hier een mooie variëteit aan rupsen weten te scoren.
    Van processierupsen hebben we hier tot nu toe geen last gehad (afkloppen!), maar we zagen afgelopen weekend wel diverse rupsjes door de lucht zweven. Kleinzoon Tijmen vond het prachtig. 🙂

    Like

    mei 24, 2012 om 3:34 pm

  8. Raupen, die können viel Schaden machen.
    (Ab Wochenende sind wir im Urlaub)

    Like

    mei 24, 2012 om 4:55 pm

  9. Afmaai ik heb in geen eeuwigheid nog rupsen gezien!
    Jij duidelijk een overvloed

    Like

    mei 24, 2012 om 7:59 pm

  10. Heb alle takken n de meidoorn met alle nesten rupsen verwijderd……………. Niet te kort zeg. Verbrand!
    xSjer

    Like

    mei 27, 2012 om 2:02 am

  11. Hier volop eikenprocessierupsen.

    Like

    mei 27, 2012 om 9:41 pm

  12. Inderdaad de processierupsen zijn er weer! Men is al volop bezig met bestrijden. Maar vele eiken zijn al aangetast.
    Je hebt er een mooie reeks van kunnen maken.

    Like

    mei 28, 2012 om 9:30 pm

  13. Wow! Je hebt die rupsen goed kunnen vastleggen!

    Like

    juni 1, 2012 om 8:07 pm

Geef een reactie

