mijn fotoblog

Schilderachtig Lier

Ik ben een echte schapenkop(spotnaam voor de Lierenaren) en hou ontzettend van mijn gebootestad.
Omgeven door water,de Grote en Kleine Nete
De Binnen-Nete maakt dat Lier klein, fijn en pittoresk is.
Gans de maand mei zijn er feestelijkheden om Lier 800 jaar stad te vieren.
Ik zal jullie mijn Lier eens voorstellen in beelden.
Hier de Binnen -Nete aan de Werf met verschillende historische gebouwen die ik jullie de volgende dagen allemaal zal tonen

zicht op de Werf met binnen-Nete

10 Reacties

  1. ja oude binnen steden zijn gelukkig vaak goed bewaard gebleven
    dit is de Werf
    nu denk ik aan boten bij een werf zoals in scheepswerf
    maar die is dan zeker niet bewaard
    fijne dag

    Like

    mei 9, 2012 om 5:03 am

  2. goede morgen Marylou,
    Ja, Lier is een prachtige stad, heb gisteren nog een mooi ppsje
    bekeken van Elisa en Juliette over de feestelijkheden in Lier.

    Like

    mei 9, 2012 om 7:35 am

  3. Lier ken ik helaas niet…

    Like

    mei 9, 2012 om 9:19 am

  4. Ik ken Lier niet, dus ik ben benieuwd naar de rondleiding die we van je krijgen.
    Water doet het in een stad in elk geval altijd wel goed, zo ook op deze foto.

    Like

    mei 9, 2012 om 2:13 pm

  5. Ook ik ben nooit in Lier geweest, maar oude steden vind ik altijd mooi!

    Like

    mei 9, 2012 om 5:25 pm

  6. Guten Abend. Nach den schweren Gewitter, am 04.05. gegen 6,45Uhr hatten wir große Probleme!!! + 3 Blitzeinschläge hintereinander. Einer neben unseren Haus, haben viel verloren wie die gesamte Ortschaft.— Steckdosen und Telefon sind ausgebrannt und davongeflogen. Unsere 2 Computer sind nicht zu gebrauchen, Monitor und alles weitere —.
    Habe alles NEU gekauft. Fange bei 0 an. Die Versicherung bezahlt, aber,– nicht den Neuwert. Das ist mein erstes Schreiben nach den Gewitter.
    Werde wieder Antworten, aber ich habe noch viel zu tun. Alle Einstellungen am PC dauert seine Zeit.—
    Gruß, Wolfgang

    Like

    mei 9, 2012 om 7:14 pm

    • Oei wwwwwwwwwwwolfgang dat is geen goed nieuws.Hopelijk ben je er voor verzekerd..Veel sterkte

      Like

      mei 9, 2012 om 8:56 pm

  7. Heel mooi Marilou. Op de foto ziet het stadje er pittoresk uit

    Like

    mei 9, 2012 om 7:27 pm

  8. Mensen uit Dordrecht in Nederland noemen ze ook schapenkop. grappig.

    Like

    mei 10, 2012 om 5:09 am

  9. Een pracht opname!

    Like

    mei 10, 2012 om 10:27 am

Geef een reactie

