mijn fotoblog

Slierten blauw ,zo hemelsblauw

Mijn blauwe regen bloeit weer uitbundig..
Voor de bloemen opengaan ziet hij er donker paars,soms donker blauw uit en dan gebeurd het wonder..
De hangende trossen soms 30 cm lang of nog meer worden bijna doorschijnend hemelsblauw.

soms is er een eigenzinnige tros bij ,die groeit weg van de gevel en die moet ik dan in goede banen leiden

veel mensen stoppen even met de wagen om er naar te kijken..het is ook een zee of regen van bloemen

De bloemen zitten vol bijen en andere insecten

Ik heb hem dit jaar flink gesnoeid want hij groeide voor de deur..niet praktisch hoor

Dikke volle trossen,verblindend mooi en geurend

15 Reacties

  1. ja dat zijn mooie volle trossen Marylou

    Like

    mei 4, 2012 om 5:18 am

  2. Prachtig, en die groeit bij jou aan de muur? Heerlijk geniet van de geur en de bloemenpracht

    Like

    mei 4, 2012 om 6:16 am

    • Ik heb hem 5 jaar geleden geplant..geef hem wel alle weken wat vloeibare plantenmest want heb 1 tegeltje uit voetpad gehaald en hem daar in gestopt.Dit jaar bloeit hij minder daar ik iemand heb laten komen om hem te snoeien en op te binden aan kabeltjes daar ik er zelf niet meer aankon.
      Volgend jaar zal hij terug meer bloeien zei de tuinman

      Like

      mei 5, 2012 om 10:42 pm

  3. wat een mooie muurbedekker… zoveel mooier dan baksteen

    Like

    mei 4, 2012 om 7:01 am

  4. schitterend mooi, een lust voor het oog om te zien,
    fijne dag verder

    Like

    mei 4, 2012 om 7:50 am

  5. die heeft er zeker jaren over gedaan zo mooi groot te worden. een plant om te koesteren zo’n pracht deze nu geeft

    Like

    mei 4, 2012 om 8:07 am

    • Ik heb hem zelf over 5 jaar geplant in het gat van 1 verwijderd straattegeltje.
      Ik geef wel vloeibare mest want in dat gat van 20 cm zou hij anders niet voldoende voeding vinden

      Like

      mei 5, 2012 om 10:44 pm

  6. Hij is prachtig!
    Jammer dat we dit jaar vanwege het kille weer maar zo weinig kunnen genieten van de kleur en geur van alle voorjaarsbloeiers.

    Like

    mei 4, 2012 om 12:06 pm

  7. Wat een bloemenweelde Marylou, prachtig zo tegen de gevel van je huis aan.

    Like

    mei 4, 2012 om 1:32 pm

  8. Altijd erg mooi, een muur bekleed met blauwe regen

    Like

    mei 4, 2012 om 7:14 pm

  9. schitterend !

    Like

    mei 4, 2012 om 7:19 pm

  10. Hij staat er in al zijn glorie.
    Wat een pracht!

    Like

    mei 4, 2012 om 8:28 pm

  11. Heb hem eergisteren gezien toen ik voorbijreed, hij wordt elk jaar mooier…

    Like

    mei 5, 2012 om 2:16 pm

  12. Wat een prachtplant ! Ik kan hem al ruiken tot hier.

    Like

    mei 5, 2012 om 7:43 pm

  13. Was für eine schöne Pracht
    Wolfgang

    Like

    mei 10, 2012 om 9:19 am

Geef een reactie

