mijn fotoblog

Het gras zal altijd groener zijn

Het gras is altijd groener aan de andere zijde en hier is dit echt zo.Stapte men er even op voor het nemen van een foto,werd je dadelijk tot orde geroepen door de politie.Verbod op het gras te komen..dus wijselijk maar opgevolgd.

Rond de serres liggen mooie grasvelden,een park met Japanse toren .Het oog werd hier erg verwend.

Dit zijn beelden van eind maart vorig jaar want ik ga er natuurlijk niet alle jaren naartoe.

Dit jaar openen de serres voor het publiek van 15april tot begin mei.


</a

Er staan zelfs zuilen in de tuin

Zicht op de Japanse toren schenking in 1900 na de wereldtentoonstelling

mooi gesnoeid

zo mooi in bloem

bloesems aan de bomen

de Japanse toren komt pîepen tussen de bloesems

Er is niet alleen de Japanse toren maar ook het Chinees paviljoen De Japanse Toren, het Chinees Paviljoen en het Museum voor Japanse Kunst vormen samen de Musea van het Verre Oosten. De Japanse Toren werd samen met het Chinees Paviljoen gebouwd onder Koning Leopold II naar aanleiding van de wereldexpo in 1900. De staat erfde het geheel en gaf het in beheer aan de huidige Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis. De wereldexpo in 1900 leidde tot een grote fascinatie voor exotische landen en bracht de koning op het idee om in de omgeving van het kasteel van Laken allerlei getuigenissen van buiten Europese architectuur te laten bouwen. De drang naar authenticiteit ging zeer ver: het ingangspaviljoen van de Japanse Toren werd op de expo gekocht maar zowel de binnen- als buitenversiering van de Japanse Toren, waaronder de gesculpteerde panelen en de platen in gedreven koper, werden in het Japanse Yokohama gemaakt. De Japanse Toren herbergt ook decoratief porselein.

13 Reacties

  1. prachtig beeld verslag Marylou
    fijn weekend

    Like

    maart 3, 2012 om 7:16 am

  2. groen gras doet altijd zo lekker fris aan

    Like

    maart 3, 2012 om 7:31 am

  3. Dat is prachtige en dan het verhaal er bij goed hoor hopelijk wordt het de komende tijd ook zo zonnig als op de foto’s. Lieve groet Ineke

    Like

    maart 3, 2012 om 9:29 am

  4. Prachtig Marylou, wat ziet dat er schitterend uit,
    en die boom, wow

    Like

    maart 3, 2012 om 11:59 am

  5. Een mooi fotoverslag met een interessante beschrijving Marylou, wat sneu dat je niet even op het gras mocht komen ze zijn wel heel erg streng daar. Net wat voor mij als het echt niet mag dan kan ik het niet laten😉

    Like

    maart 3, 2012 om 12:16 pm

    • Hallo Ann met mijn 36 schoenmaat had ik nog maar net mijn tenen op het groene gras gezet of de politie stevende op me af en ik werd terecht gewezen…hij heeft me heel de tijd dat ik over de weg naar de volgende serren wandelde in het oog gehouden..Sneu hé.
      Terwijl ik toch echt niet als een gek over het gras was gaan lopen.

      Like

      maart 3, 2012 om 9:09 pm

      • Dat was dus een echte diender die niets beter te doen had, echt sneu want het gras heeft er heus niet van te lijden, je hebt overigens dezelfde schoenmaat als ik, lekker goedkoop in de uitverkoop. Als je er ooit weer eens komt heb je weer een kans gewoon doen hoor!

        Like

        maart 3, 2012 om 10:13 pm

  6. Ja prachtig. Hoe mooi zou het daar wel niet zijn in de herfst als de bladeren van die exotische bomen gaan verkleuren

    Like

    maart 3, 2012 om 2:21 pm

  7. Jammer dat het zo ver weg is, want die tuinen lijken me zeker de moeite waard. Volgens mij moet het daar -met uitzondering van zo’n grijze periode als waarin we nu zitten- het jaar rond een rijkdom aan kleuren zijn.

    Like

    maart 3, 2012 om 4:00 pm

  8. Mooie reportage. Word helemaal vrolijk van al dat groen😉.

    Like

    maart 3, 2012 om 5:12 pm

  9. Hm, nou krijg ik helemaal zin in het voorjaar en de zomer. Prachtige Foto’s!
    xSjer

    Like

    maart 4, 2012 om 1:52 am

  10. Het gras zal altijd groener zijn aan de overkant! Schitterende reportage over de Koninklijke serres!

    Like

    maart 4, 2012 om 9:47 am

  11. wat een groene weelde

    Like

    maart 8, 2012 om 2:16 pm

Geef een reactie

