mijn fotoblog

Pepino geoogst

Jullie weten nog wel van die eieren die plots aan een plant in mijn tuin groeide.

Pepino noemde men de witte vruchten  zo groot als eieren en wit gekleurd.

Ik had de plant in beschutting gezet en heb nu de vruchten geoogst.

Op de zeer dunne schil,eigenlijk een velletje  , lopen paarse lijnen wat verwijst dat de plant familie is van de aubergine.

Ik beloofde jullie op de hoogte te houden.

Ik heb de vrucht doormidden gesneden en de zaadjes er uit gehaald met een lepeltje.

Het vruchtvlees  heeft de kleur van meloen en is sappig en smaakt er ook naar.

Ik heb 8 stuks kunnen plukken.

Het 2 de exemplaar is niet volledig rijp

doormidden gesneden zie je het oranje vruchtvlees en de zaden in 't midden

Ik heb de zaden verwijderd en heb de vrucht uitgelepeld

Het uitlepelen van het sappige naar meloen proevende vruchtvlees ging heel gemakkelijk

De vrucht is leeg gegeten.Ik draaide het dunne velletje om..dingen zijn dus niet altijd wat ze lijken

13 Reacties

  1. mmm, meloensmaak is wel lekker … ik zou ook wel een hapje lusten. Voor de eerste oogst is acht stuks toch niet mis. Houden die plant zou ik zeggen want het ziet er mooi en lekker uit.

    Like

    februari 7, 2012 om 10:56 pm

  2. toppie Marylou, ziet er heeeeel lekker uit..

    Like

    februari 7, 2012 om 10:58 pm

  3. ha die Marylou
    dus de oogst geslaagd
    en het smaakt goed
    en ik zie er hier boven al twee die het willen provenb
    dus zou zeggen suc6 met de volgende oogst

    Like

    februari 8, 2012 om 7:26 am

  4. Ik kende de vrucht helemaal niet, Pepino

    Like

    februari 8, 2012 om 10:30 am

  5. Ken ik helemaal niet maar het is leuk om dat te leren kennen en er nog iets van op te steken. Voor jou ook een ontdekkingstocht.

    Like

    februari 8, 2012 om 10:41 am

  6. Hallo Marylou
    Die vrucht ken ik helemaal niet. Maar…Jij wilt ons doen verwateren zeker! (grapje)

    Like

    februari 8, 2012 om 11:33 am

  7. je leeft nog dus alles is goed, ik ken hem niet maar wel heel leuk dat je die zelf opgekweekt hebt, wie weet volgend jaar wel meer.

    Like

    februari 8, 2012 om 11:55 am

  8. Wat leuk dat je nu nog die vruchten hebt geoogst, ik zelf heb ze nog nooit gezien laat staan gegeten, maar het klinkt als echt lekker en zo ziet het er ook uit op je foto’s!

    Like

    februari 8, 2012 om 4:31 pm

  9. Ik kende deze vrucht helemaal niet. Ontzettend leuk dat je zo in detail erover schrijft en er foto’s van hebt gemaakt! Gelukkig nog vóór de vorst in de beschutting gezet, en dan ook nog eens 8 stuks bij de 1e oogst!! Super!!

    Groetjes, Gisela

    Like

    februari 8, 2012 om 5:32 pm

  10. Ooit één keer in een pot gekweekt, ‘met’ vruchten ! Héél lekker !
    Lie(f)s.

    Like

    februari 8, 2012 om 7:48 pm

  11. Bijzondere vrucht om te zien en leuk om te horen dat hij nog lekker was ook. 🙂

    Like

    februari 8, 2012 om 9:35 pm

  12. Leuk dat je dat laat zien Marylou, die vruchten zien er best wel smakelijk uit, ze lijken inderdaad op een meloen. Ik had ze ook nog nooit eerder gezien.

    Like

    februari 9, 2012 om 12:50 pm

  13. heb het nog nooit gezien ! ziet er smakelijk uit

    Like

    februari 9, 2012 om 6:45 pm

Geef een reactie

