mijn fotoblog

Het vriest dat het kraakt

Ik ben gaan wandelen vandaag langs de Nete.
De Nete is een getijden rivier die volledig dichtgevroren was .

Behalve onder bruggen was nog wat water te bespeuren.

Straks stijgt het water en worden de ijsplaten omhoog gedrukt om nadien terug te zakken bij laag water en te breken
Het ijs kraakte en kreunde..lang geleden dat het er hier zo nog uitzag…weg water..alleen ijs!

ijsschotsen met af en toe wat water

dicht gevroren ongelooflijk!

hier hoort t men het ijs kraken want onder ijs stroomt de nete verder

reusachtige ijsplaten

het lijkt wel een gletcher

binnen Nete heeft nog open plekken

aan de 3 bogenbrug zijn ook nog grote open plekken

vilaatje aan de Nete boorden

15 Reacties

  1. tja…. We hebben nu ECHT winter he Marylou,
    hier in Nederland is men al druk bezig met de Elfstedentocht.
    Verheug me er wel op, mocht het zover komen.
    Voor straks slaap lekker en alweer op naar een zeer koude nacht,
    -14 tot -18, brrrr

    Like

    februari 6, 2012 om 9:21 pm

  2. IJzig mooi, Marylou !
    Lie(f)s.

    Like

    februari 6, 2012 om 9:49 pm

  3. Dat zal toch zeker de kleine nete zijn? Geen ijs om op te staan…lijkt me levensgevaarlijk. Wel bijzonder hoor , al die schotsen. Is weer eens wat anders dan dat perfecte schaatsijs.

    Like

    februari 6, 2012 om 10:58 pm

  4. mogge Marylou
    mooie beelden , maar pas op niet er op
    fijne dag

    Like

    februari 7, 2012 om 5:33 am

  5. Daar kan de elfstedentocht duidelijk niet op gereden worden…..maar een prachtige omgeving. Is het huisje te huur?

    Like

    februari 7, 2012 om 7:41 am

    • Het huisje is bewoond,is verschrikkelijk oud en volledig in hout.Ik weet dat het er al stond toen ik kind was

      Like

      februari 7, 2012 om 11:06 am

  6. jammer dat het her en der allemaal een beetje bruinig wordt

    Like

    februari 7, 2012 om 8:32 am

  7. Mooie serie.
    Het zou ook wel mooi zijn om die bewegingen en dat gekraak op video vast te leggen, lijkt me.

    Like

    februari 7, 2012 om 10:07 am

    • Als ik er in de week nog eens langs kom.Zal ik het eens proberen..want van filmen ken ik weinig…maar je hebt meer dan gelijk..het is zeer speciaal en met geluid geeft het anderen meer een belevenis gevoel

      Like

      februari 7, 2012 om 11:08 am

  8. Hele mooie ijzige serie! Prachtig is dat.

    Like

    februari 7, 2012 om 12:28 pm

  9. hij heeft misschien wat laat ingezet.(vind ik helemaal niet erg trouwens) maar we hebben wel een echte winter, heerlijk ik vind alles best zolang het zonnetje er maar bij schijnt. het enige nadeel is dat mijn scooter niet meer rijd en ik dus iedere dag naar huis moet lopen , zo’n 5 kilometer ach ja niets zo lekker als een pittige winterse wandeling van een uurtje of zo.

    Like

    februari 7, 2012 om 12:54 pm

  10. Heel mooie winterfoto’s Marylou en het vries inderdaad dat het kraakt, leuk om te zien dat de Nete nog open ligt, hier is alles ijs en van mij mag het warm water gaan regenen, vooral de noordoostenwind maakt het voor het gevoel nog kouder brrrrrrr.

    Like

    februari 7, 2012 om 4:30 pm

  11. Heel bijzonder om te zien Marilou. Het water stroomt er dus gewoon onderdoor. Ik zou er maar niet op gaan lopen hoor. Prachtige fotoimpressie

    Like

    februari 7, 2012 om 6:31 pm

  12. Tjonge,tjonge, wat een partij ijs Marlyou, je hebt het mooi vastgelegd hoor. Het verbaasd mij dat er binnen de Nete toch nog open water is.

    Like

    februari 7, 2012 om 9:57 pm

  13. Knappe foto’s, eens iets anders dan de perfect gladde ijsvlakte die we normaal te zien krijgen.

    Like

    februari 9, 2012 om 8:26 pm

Geef een reactie

