mijn fotoblog

Duinenwandeling Grobbendonk

Deze wandeling maakte ik in de late herfst.Jullie moeten niet verwachten dat ik jullie mee naar zee neem.
De duinen midden in de Kempen zijn overblijfsels van de Kempische heuvelrug van honderden jaren geleden.
De wandeling 15 km lang bracht me langs plekjes vol nostalgie zoals een oud niet meer in gebruik zijnde oud sas
Ik wandelde langs bossen op de heuvelrug,kwam oog in oog te staan met kamelen en op dat moment denk je dat er wat mis is met je ogen.Bleek daar een hele zoo aan dieren te zitten in een weide en afgemaakt domein.

De wandeling stopte aan het kanaal.
Een wandeling met veel verrassingen geloof me vrij.

dennen op de heuvelrug

dennen in de duinen

uitgegroeide wortels..hoe deze bomen nog kunnen blijven staan is me een raadsel

hier wappert de wind de was nog droog

daar liep een pauw te pronken

hij weet dat hij mooi is

hij gaat zo dadelijk op de versiertoer om te imponeren

Hij maakt een kip het hof??het schudden maakt veel lawaai en hij verstuift hierdoor een massa zand

eerst denk ik dat er schapen zijn maar dan zie ik dat het alpaca's zijn

het wordt nog gekker,ik denk dat er wat mis is met mijn ogen...kamelen in een weide in de Kempen....met teveel poten..tot ik ontdek dat ze een jong voor me verstoppen

vader kameel belet dat ik dichter probeer te komen om het jong beter op de foto vast te leggen

oude sluishuis

oud sas buiten gebruik

kanaalkom in Grobbendonk einde van de wandeling

9 Reacties

  1. Leuke gevarieerde wandeling zo te zien. Leuk!

    Like

    januari 26, 2012 om 6:04 am

  2. een prachtige wandeling met verassingen
    dank je voor het delen
    fijne dag

    Like

    januari 26, 2012 om 7:14 am

  3. Wat een mooie wandeling heb je weer neergezet marylou.

    Like

    januari 26, 2012 om 7:50 am

  4. even lekker met je meegewandeld zo… dank je hoor

    Like

    januari 26, 2012 om 9:31 am

  5. Een heerlijke wandeling waar je ons van mee laat genieten door je mooie foto’s, 15 km. lukt me niet maar zo kan ik toch meewandelen.

    Like

    januari 26, 2012 om 11:23 am

  6. een mooie wandeling met prachtige gevarieerde foto’s Marylou

    Like

    januari 26, 2012 om 11:53 am

  7. Dat was weer een mooie wandeling vol verrassingen, Marylou.
    Hoe mooi de foto’s van de verschillende dieren en het oude sluiscomplex ook zijn, ik ga uiteindelijk voor die mooie foto van de wapperende was.

    Like

    januari 26, 2012 om 2:12 pm

  8. Hé dat was een leuke en verrassende wandeling vol details en geheimzinnigheden. Maar net als Jan ga ik ook voor de was. Die foto is schitterend.

    Like

    januari 26, 2012 om 4:03 pm

  9. Onverwachte verwondering, Marylou ! Prachtige wandeling !
    Lie(f)s.

    Like

    januari 26, 2012 om 9:23 pm

Geef een reactie

