mijn fotoblog

Amazone papegaai

]Ik heb al jaren een papegaai geadopteerd van mensen die hem beu waren en wilde laten vliegen.
Hij heeft prachtige kleuren maar is een lawaaimaker.
Wordt er getelefoneerd en ik voer een gesprek..dan wordt hij of zij jaloers en begint te krijsen.
Dab moet ik er een doek opleggen of ik versta de mensen aan de telefoon niet meer.Stopt de telefoon dan wordt het terug rustig in huis.Ik zou er echter nooit aan denken hem zomaar ergens in de natuur te zetten

al meer dan35 jaar is deze geadopteerde papegaai bij mij

 

denk maar niet dat hem iets ontgaat


als hij zijn vleugeld opent bij een bad nemen zit er ook nog prachtig blauw in

13 Reacties

  1. goede morgen Marylou,
    wat een prachtig huisgenootje

    Like

    januari 24, 2012 om 7:33 am

  2. mogge Marylou
    een mooie wijze vogel , en inderdaad zo die daar zit zal hem weinig ontgaan
    maar echte zangers zijn het dus niet hé hihi
    fijne dag

    Like

    januari 24, 2012 om 7:43 am

  3. Ik vind het mooie vogels, maar ze maken zo’n herrie en ook rommel…

    Like

    januari 24, 2012 om 8:18 am

  4. Wat een schoonheid en een fijne huisgenoot waar je tegen aan kan praten….

    Like

    januari 24, 2012 om 10:10 am

  5. Het is een prachtige vogel en je hebt er weer mooie foto’s van gemaakt, inmiddels zal je wel aardig gewend zijn aan het lawaai, dik 35 jaar is niet niets en ach mannen en kinderen maken ook lawaai😉

    Like

    januari 24, 2012 om 11:32 am

  6. Prachtig beestje. Die zou ik na zoveel jaren ook de deur niet kunnen wijzen.
    Misschien moet je na afloop van een dergelijk telefoongesprek toch eens een goed gesprek met hem/haar voeren …🙂

    Like

    januari 24, 2012 om 3:08 pm

  7. Hem achterlaten in de vrije natuur, ik vrees dat het zijn dood zou worden.

    Like

    januari 24, 2012 om 4:23 pm

  8. Mooie foto’s van jullie Papagaai Marylou, de laatste is echt prachtig. Ik denk niet dat hij het zou overleven in de vrije natuur hoor.

    Like

    januari 25, 2012 om 12:54 pm

  9. hoe kun je het bedenken om zo`n beest zo maar te vliegen.
    Goed dat jij je over hem ontfermd hebt.
    Inderdaad het zijn vreselijke herrieschoppers maar dat moet je bedenken voor je er aan begint.

    Like

    januari 25, 2012 om 1:55 pm

  10. Kleurrijke blog heb je, Marylou !
    Lie(f)s.

    Like

    januari 25, 2012 om 7:01 pm

  11. dank je voor je bezoek aan mijn blogje! Wat een mooie papegaai en daar heb je wel lang een huisgenoot aan !

    Like

    januari 25, 2012 om 7:38 pm

  12. Oude kennisen van ons hadden ook een papegaai , en dat beestje heeft de ontrouw van zijn baasje uitgebracht.
    Op zekere dag zij hij of zij🙂 steeds “bed op maken”, en zo is dat dan aan het licht gekomen.

    Like

    januari 25, 2012 om 9:57 pm

  13. Gelukkig zijn er nog mensen die dieren adopteren die anderen zomaar weg willen. Het is een prachtvogel !

    Like

    januari 29, 2012 om 9:59 pm

Geef een reactie

