mijn fotoblog

Hmm lekker !

Van ’s morgens tot ’s avonds is hier druk verkeer in mijn tuin.

Aan -en afvliegen van heel wat verschillende vogels.Mijn computer staat aan het raam zodat ik alles goed kan zien.

Er komen,staart-kool en pimpelmezen,merels,tortels en kraaien,roodborstje,winterkoninkje,een gele gors,de appelvink en nog andere vinken die ik niet bij naam ken.Een hele kolonie mussen en af en toe een ekster.

Ik voeder op verschillende plekken verschillende soorten voedsel zoals zaden,zonnepitten,pinda’s,vetbollen

en strooizaad,

en weet dus heel goed als er vogels komen aangevlogen welk plekje ze zullen verkiezen.

koolmeesje snoept van de pinda's

10 Reacties

  1. Ze weten het drommels goed te vinden, zo slim zijn ze wel.
    Heb je wel vandaag veel visite gehad he Marylou…..hihi
    Fijne avond verder met veel liefs.

    Like

    januari 22, 2012 om 9:09 pm

  2. Goh wat leuk zoveel kleine gasten Marylou, hier komt nog steeds geen vogel om wat te eten, best wel raar want andere jaren wemelt het van de vogeltjes maar die zijn natuurlijk allemaal naar jou toe gegaan.

    Like

    januari 23, 2012 om 12:47 am

  3. ja dat zijn slimme beestjes
    en ieder heeft zijn voorkeur
    smakelijk en een fijne dag

    Like

    januari 23, 2012 om 7:30 am

  4. Ik geniet hier elke dag van het af- en aanvliegen van de mezen op mijn voeder krans

    Like

    januari 23, 2012 om 8:41 am

  5. Heerlijk is dat he om al die vogels in je tuin te zien. Ook ik zit dagelijks te genieten van de drukte in de tuin. Van het weekend heb ik ook met de Nederlandse landelijke tuinvogeltelling meegedaan. Door de harde wind en regen waren er minder vogels dan normaal, maar toch een aardige score:

    Koolmees 8
    Pimpelmees 6
    Vink 3
    Merel 2
    Turkse tortelduif 2
    Kauw 2
    Heggemus 1
    Roodborstje 1
    Dit is het grootste aantal dat per vogelsoort tegelijkertijd in onze tuin zat in een tijdsbestek van een half uur.

    Vandaag zitten er weer eksters in de tuin en ik hoop elke dag dat de Grote Bonte Specht, de boomklever en de gaai weer een bezoekje komen brengen. Die probeer ik steeds op de foto te krijgen, maar het is nog niet gelukt, op een vage van de Gaai na.

    Groetjes, Gisela
    Stadswandelaars.nl

    Like

    januari 23, 2012 om 11:00 am

  6. Wat is dat leuk! Heerlijk om de vogels zo te kunnen bekijken!

    Like

    januari 23, 2012 om 1:36 pm

  7. Hier hebben we eigenlijk alleen een legertje huismussen, enkele pimpelmeesjes en een merel in de tuin. Maar ik moet er wel bij vertellen, dat ik nog niet heb bijgevoerd tot nu toe, daarmee wacht ik tot het (hopelijk) nog even echt winter wordt.

    Like

    januari 23, 2012 om 2:10 pm

  8. Dat is een gezellige boel in jou tuin Marylou, leuk hoor al die gevederde vriendjes.

    Like

    januari 23, 2012 om 2:58 pm

  9. Is ook weer mooi gespot Marylou,nochthans is het geen slechte winter tot nu toe voor vogels, bij ons zie je ze niet op de voederbanken,ze vinden te gemakkelijk voedsel,een beetje vorst zou welkom zijn,alle dagen dat vuile mizerig weertje,ook niet zo goed vooe het maken van foto’s
    volgend weekend zit de kans erin veldrijden in Koksijde,alhoewel er een massa gaat zijn
    grt,freddy

    Like

    januari 23, 2012 om 7:27 pm

  10. Hallo Marylou, bedankt om bij me even langs te lopen, vind die foto van dat koolmeesje tof, vind het ook wel leuk te observeren wat er in de tuin rond vliegt
    nog een prettige avond
    Ivette

    Like

    januari 25, 2012 om 9:26 pm

Geef een reactie

