mijn fotoblog

Genoeg is genoeg !

Het regent,het giet,het water kan niet meer weg

Onheilspellend peil van de Nete een getijde rivier.

Storm jaagt het water op.

Het blijft regenen..Onheilspellende luchten.!

Gevolg : overstromingen,wateroverlast,uitgerukte bomen.

Genoeg is genoeg !..

Het kleine beekje kan het water niet slikken,de moerassen zijn verzadigd en dan krijg je dit..weg parkeerterrein!

geen parkeer terrein meer alleen water

Het kleine beekje is buiten de oever getreden en werd een rivier

onheilspellende luchten ..geraak ik droog thuis?

Een aalschover vliegt wild rond ..om zijn vleugels te laten drogen

even komt de zon piepen maar dan gaat het verkeerd..het begint te regenen

het wordt donker ,het lijkt wel avond..ik moet mijn pas versnellen..ik kom niet droog thuis

De nete barst uit haar bedding,de trap met 15 treden die er ligt om kanovaarders naar de oever te brengen ,ligt volledig onder water

Ik haal het niet..schuilen kan niet,dus maar op een loopje zetten

we werden nat!

11 Reacties

  1. Ik ben het ook wel wat beu, wil wel een beetje wintersneeuw zien

    Like

    januari 6, 2012 om 8:23 am

  2. Wat een spannned verhaal….het lijkt wel een gezellig stripverhaal, alleen de tekstballonnetjes ontbreken nog. Ben je erg nat geworden?

    Like

    januari 6, 2012 om 8:26 am

    • Ja Anna kletsnat..er is daar geen enkel plekje om te schuilen en boven op de dijken ben je een speelbal voor wind en regen.Maar gelukkig heb ik het grootste deel van de wandeling alleen wind gehad

      Like

      januari 6, 2012 om 10:53 am

  3. De situatie bij jou in de buurt is vergelijkbaar met hier in het noorden. In de provincie Fryslân blijft de situatie zeker nog een paar dagen kritiek, omdat verschillende dijken verzadigd zijn en de waterstand nog steeds uitzonderlijk hoog is.
    Mijn fotomaatje en ik waren gisteren net op tijd terug in de auto. Seconden later barstte de bui los.

    Like

    januari 6, 2012 om 11:11 am

  4. Wat een ellende allemaal….zo blijft het veel te lang droog en zo krijgen we te veel van het goeie. Het levert wel mooie plaatjes op.

    Like

    januari 6, 2012 om 11:31 am

  5. Trop is teveel, en teveel is Trop, wie zei dat ook weer?

    Ondanks alle ellende heb jij er toch mooie foto’s van neergezet.
    Laat het nu maar even droog blijven.

    Voor 2012 de allerbeste wensen,
    ria39

    Like

    januari 6, 2012 om 11:39 am

  6. Het is echt bar en boos Marylou, een goede impressie van al die nattigheid. Van mij mag er nu ook weleens een eind aan komen hoor…..bah!

    Like

    januari 6, 2012 om 11:46 am

  7. Het zijn hele mooie plaatjes Marylou,
    helaas staat ons nog meer wateroverlast te wachten.

    Like

    januari 6, 2012 om 12:23 pm

  8. Heel mooi om de reportage te zien Marylou, maar de titel van je blog spreekt mij behoorlijk aan en er lijkt nog geen eind aan te komen, afijn de boeren hoeven niet meer te klagen over de droogte!

    Like

    januari 6, 2012 om 5:21 pm

  9. Genoeg is genoeg maar aan je foto’s te zien heb je een bijna uniek uitstapje gemaakt. Water op plaatsen waar normaliter geen water is. Heel bijzonder.
    Bij ons staat de IJssel torenhoog en denk dat ik morgen eens een uitstapje maak langs de oevers

    Like

    januari 6, 2012 om 6:03 pm

  10. Het mag nu stilaan gaan winteren.
    Laat de vorst nu maar komen, dan kunnen we lekker gaan schaatsen.
    Een mooie reportage!

    Like

    januari 6, 2012 om 11:27 pm

Geef een reactie

