mijn fotoblog

Kasteelpark- en sprookjesbossen wandeling

Deze week gaan wandelen in Antwerpse voorkempen.De wandeling is 12,8 km lang maar door verkeerd te lopen ,werd er 15km gestapt.

Deze wandeling ,met vertrekt bij Vordestein ,loopt door 1 van de mooiste parkgebieden van de Voorkempen.

Vertrek aan de hoofdingang van het park, ga langs de orangerie , door het kasteelpark naar de brug over de  autostrade

naar het Peerdsbos,de Melkerij en het Badhuisje

Een pracht van een wandeling .

Toegangspoort tot parkdomein Vordestein in Schoten

wandelen door het kasteelpark

de mooie opgeknapte orangerie

Door de bliksem getroffen ,de kern is verbrand en de boom gebroken

Bekijk de ravage maar eens

ongekende zwam

zo ver je kan zien dreven en beukenbossen

Hier kan je in de lente en zomer bootje varen

Of zoek een plaatsje in het Badhuisje om iets te drinken of te eten terwijl je over het water heen kan kijken

verrassingseffect..plots zie je een prieeltje staan

In de verte een kasteel..maar de prins was niet thuis!!

Een knus huisje midden de bossen

Zo heerlijk rustig

Fietsen verhuur

een oude knar van een kar

Toegang tot de Melkerij waar men nu wat kan eten of drinken

Een trilzwammetje brengt kleur in het landschap

de landschaptuin ...hier moet ik in de zomer eens een keertje terug komen

15 Reacties

  1. Wat een romantische route is dit! Mooi!

    Like

    december 27, 2011 om 12:48 am

  2. ja dat is zeker een mooie wandeling
    bedanklt voor het delen
    fijne dag

    Like

    december 27, 2011 om 5:09 am

  3. Ziet er mooi uit daar!

    Like

    december 27, 2011 om 5:55 am

  4. mooie impressie van je wandeling hoor

    Like

    december 27, 2011 om 6:51 am

  5. echt super, wat ben jij fantastische foto onderwerpen tegengekomen. De foto’s van de verbrande boom en het karretje vindt ik de mooiste.

    Like

    december 27, 2011 om 7:52 am

  6. Mooie wandeling met een keur aan afwisselende onderwerpen.
    Mooi om die door de bliksem getroffen boom zo te zien. Wat een geweld!

    Like

    december 27, 2011 om 11:02 am

  7. Wat weer een prachtige wandeling Marylou, het aantal kilometers trek ik niet meer maar door je mooie foto’s heb ik toch even meegewandeld, in de zomer zal het er beslist bijzonder mooi zijn.

    Like

    december 27, 2011 om 11:25 am

  8. hele mooie foto’s van een prachtig park Marylou.
    De door de bliksem getroffen boom is een zeldzaam mooie foto.

    Like

    december 27, 2011 om 11:51 am

  9. Was het omlopen vast wel waard als ik zo naar de foto’s kijk. Prachtig hoor en dan dat trilzwammetje op de een of andere manier willen ze bij mij nooit lukken .Maar goed we hebben 2012 om het te blijven proberen. Lieve groet Ineke

    Like

    december 27, 2011 om 3:16 pm

  10. Die ouwe huisjes en kastelen zijn helemaal niet misplaatst in deze natuurroute. Ik heb meegenoten en kan me een goede voorstelling maken van deze wandeling. De toegangspoort en foto 2 vind ik het mooist.

    Like

    december 28, 2011 om 8:39 am

  11. Zelfs in de winter zie ik dat het een mooie omgeving is.

    Like

    december 28, 2011 om 10:08 am

  12. Dat is weer een fijne wandeling geweest Marylou, het lijkt mij daar echt heel mooi. Je foto’s geven daar een goede indruk van. Het straatje waar de hemel begint, was ik niet ingegaan hoor,zover ben ik nog niet.

    Like

    december 28, 2011 om 5:41 pm

  13. Wauw, wat is dit genieten.top foto’s.
    Een gezond 2012.
    Groejes
    Fred

    Like

    december 30, 2011 om 9:43 am

  14. … Gelukkig Nieuwjaar!

    Like

    januari 1, 2012 om 6:17 am

  15. Wat heb ik hier genoten van de wandeling!
    Ik wens je een creatief, kleurrijk, liefdevol, hoopvol en vreugdevol 2012!

    Like

    januari 1, 2012 om 8:04 pm

Geef een reactie

