mijn fotoblog

Kerstmarkt in het begijnhof van Lier

Lier is een klein provinciestadje op 18 km van Antwerpen, omringd door water.In de stad stroomt de kleine Nete en rond de stad de grote Nete.Wij hebben een stemming begijnhof dat op de lijst van de UNESCO staat.Dit weekend was er op die locatie kerstmarkt.
Jullie kunnen even meekijken.

De kerk van het begijnhof werd feeëriek verlicht


sfeervolle verlichting

De 124 huisje hebben iets wonderlijks over zich tijdens deze dagen


Waar in de zomer rode rozen bloeien staat nu een kerstboom


Kwam ik toch enkele begijntjes tegen


Onze verlichte Zimmertoren.Kwam er toch juist iemand voor de lens staan toen ik afdrukte zeker


Wandelen langs de verlichte binnen nete

De kerstman wacht in zijn huis op de kinderen


Morgen meer Kraampjes

9 Reacties

  1. mooie serie Marylou
    sfeer genoeg met die verlichting zo
    Amsterdam heeft ook een begijnhof , ik was er lang niet meer , wie weet van de zomer eens rond wandelen
    wens je een fijne dag

    Like

    december 12, 2011 om 8:12 am

  2. vooral die foto van de gracht is geweldig

    Like

    december 12, 2011 om 10:07 am

  3. Dat geslenter over kerstmarkten is niets voor mij, maar naar foto’s van de sfeervolle aankleding en verlichting kijk ik graag vanuit mijn makkelijke stoel.

    Like

    december 12, 2011 om 10:24 am

  4. Wat een sfeervolle kerstmarkt. Dat moet een plezier zijn om te zien!

    Like

    december 12, 2011 om 11:37 am

  5. Een leuke impressie van die Kerstmarkt hoor, de één na laatste foto is gewoon een PLAATJE!

    Like

    december 12, 2011 om 11:44 am

  6. Hier nog een McDunn die de één na onderste foto het mooist vind, maar echte nonnen heb ik al jaren niet gezien dus dat is ook leuk! Mooie foto’s Marylou, ik vind dat kerstboompje bij het huisje zo lief en knus staan!

    Like

    december 12, 2011 om 7:04 pm

  7. Marylou,
    bedankt dat ik van deze mooie foto’s mocht meegenieten…

    Like

    december 12, 2011 om 9:35 pm

  8. Een leuke rondleiding op het Begijnhof in Lier!
    De kerstsfeer zit er al goed in ! Je hebt dat alles prachtig gefotografeerd.

    Like

    december 12, 2011 om 11:24 pm

  9. kswonders

    Lieve marylou ,
    dit was genieten , want de foto’s zijn prachtig !!!
    En ik deed niets liever , dan over die marktjes slenteren ,
    het is een waar genoegen , de kraamjes komen naar mij nu ik niet meer kan ,
    danzij jou liefs xxx

    Like

    december 20, 2011 om 8:39 pm

Geef een reactie

