mijn fotoblog

Wandelen in het achterland van Han sur Lesse

We laten het dorpje achter ons en trekken de pure natuur in.Het heeft heel de nacht geregend .Nu is het mistig maar het is gestopt met regenen.
We beginnen aan een klim van 120 m om nadien langs velden en weiden , door holle wegen en bossen te dwalen om op het einde van de 12 km een steile afdaling te beginnen terug naar Han sur Lesse beneden.
Puur natuur onderweg en ook heel wat dieren.Kijk maar mee.

Voor we de pure natuur intrekken toch even de aandacht op deze kevertjes,netjes in model geknipt

Mooie bossen maar de meeste bomen hebben natuurlijk hun bladeren verloren


een Heksenkring,zo fris ,intact en groot..(5 m doorsnede.).had ik nog nooit ergens gezien


bomen als wachters aan de horizon


Dit lijken wel knuffelschapen


Een nieuwsgierige bok komt dichterbij


Parelende waterdruppels van vannacht liggen te schitteren op een eikenblad


Zelfs de vlijmscherpe doornen doorprikken dit waterbelletje niet


Drup, drip,drop,hier zie je de wereld op zijn kop


Begin december in bloem..de natuur is in de war


Souvenier van een vervlogen zomer


Hier kan je behoorlijk ver kijken ondanks dat het mistig is

De afdaling is begonnen.Goed opletten voor natte takken onder het bladertapijt.Ik geraak veilig beneden

9 Reacties

  1. hele mooie foto’s Marylou,
    vooral die van een souvenier van de vervlogen zomer…
    eenmalig mooi…

    Like

    december 7, 2011 om 11:53 pm

  2. Een mooie serie foto’s foto’s Marylou, die van de heksenkring vind ik echt bijzonder hoor,zoiets heb ik nog nooit gezien. Tja en die kevers hebben hun beste tijd echt wel gehad…hahahaha, leuk hoor.

    Like

    december 8, 2011 om 12:07 am

  3. Mooie wandeling hoor, nog in de grotten geweest ook

    Like

    december 8, 2011 om 7:59 am

  4. mogge Maryloueen pracht wandeling
    en wat je al niet tegenkomt
    die heksenkring zo groot is zeer bijzonder
    waarschuwing dat zijn beslist geen knuffelschapjes hoor
    fijne dag

    Like

    december 8, 2011 om 8:12 am

  5. Veel te zien op deze mooie wandeling. Een heksenkring stamt uit mijn kindertijd dat ik die het laatst zag. Deze is wel heel indrukwekkend.

    Like

    december 8, 2011 om 8:59 am

  6. Weer een mooie wandeling waarbij je heel mooie foto’s hebt gemaakt, die heksenkring vind ik echt geweldig! Zelf heb ik er nog nooit een gezien, de wol van de schapen kan je beter hebben om mee te knuffelen😉 en die kevers zouden zo maar echte kunnen zijn die er al jaren en jaren staan en nu overdekt zijn met mos en ander groen.

    Like

    december 8, 2011 om 11:06 am

  7. Het was weer een prachtige wandeling, Marylou.
    Ik zie dergelijke heuvellandschappen graag vanuit mijn stoel. 😉
    Wat een geweldige heksenkring heb je daar gevonden.

    Like

    december 8, 2011 om 2:29 pm

  8. Wat een knappe reportage heb je gemaakt van een vermoeiende … maar boeiende wandeling! De natuur is er prachtig.

    Like

    december 8, 2011 om 4:39 pm

  9. Annemiekepiek

    Hallo marylou, ik ben jaren geleden in han sur lesse geweest, het is ontzettend mooi daar.
    Wij hebben gekanood over de Lesse……..

    Like

    december 8, 2011 om 6:32 pm

Geef een reactie

