mijn fotoblog

Ontmoeting met een neushoorn in Ardens bos

Op een wandeling in de natuur een plotse ongewone ontmoeting met een neushoorn en krokodil.
Nadien was er alleen nog puur natuur.

Weggezakt in het zand..hij leek wel echt..

Het had wat te maken met de schrijver van de kinderboeken' Tiny ' die in de Walen "Martine "noemt..de schrijver was uit de streek en men heeft er een wandelpad naar hem genoemd

Hij keek me doordringend aan


Op de wandeling zagen we ook trollen en een takken krokodil.

een krokodil met takkenstaart


Deze kan wel een likje verf en wat restauratie gebruiken

De reeks”Martine” in het nederlands “Tiny” is uitgegeven bij Casterman.Er zij 60 titels verschenen in 15 talen vertaald.
Er werden 100 miljoen exemplaren van verkocht
De schrijver Gilbert Delahaye overleed in 1997 .De illustrator was Marcel Marlier.
Na de dood van de schrijver ging de zoon van de illustrator verder met het schrijven van Martine boeken.
In 2011 overleed de tekenaar en stopte de reeks.

11 Reacties

  1. ongelooflijk, lijkt echt ECHT, zeer mooi Marylou.
    Fijne avond verder met liefs,
    Greetje

    Like

    december 6, 2011 om 9:36 pm

  2. mij zegt dit allemaal niets Marylou
    maar ben blij dat jij het ons laat zien
    welterusten

    Like

    december 7, 2011 om 12:17 am

  3. De Tiny kinderboeken ken ik wel … door mijn werk in een boekendistributie bedrijf. Ik kijk altijd naar de illustraties omdat ze heel erg sprekend zijn. Zulke dingen tegenkomen in een bos is toch best spannend, heel wat beter dan gedeukte emmers.

    Like

    december 7, 2011 om 9:02 am

  4. Aparte vorm van kunst

    Like

    december 7, 2011 om 9:42 am

  5. Vooral de eerste foto van de weggezekte Neushoorn ziet er ontstellend realistisch uit.
    Dit soort kunst vindt ik wel mooi in de natuur

    Like

    december 7, 2011 om 11:37 am

  6. Deze kunst kan ik ook wel waarderen Marylou, de ” takken krokodil” is echt mooi gemaakt hoor.

    Like

    december 7, 2011 om 1:17 pm

  7. Van die schrijver en zijn boeken heb ik nog nooit gehoord.
    Maar vooral de sculptuur van die neushoorn vind ik geweldig.

    Like

    december 7, 2011 om 2:50 pm

  8. De boeken zelf ken ik niet al heb ik ze waarschijnlijk weleens verkocht in het antiquariaat maar er niet op gelet, de foto’s van het naar de schrijver genoemde pad zijn prachtig, de krokodil en de neushoorn zien er echt geweldig mooi uit, leuk om zoiets te doen en jammer dat ze dat met veel andere schrijvers nooit hebben gedaan. Bedankt voor het delen Marylou.

    Like

    december 7, 2011 om 3:49 pm

  9. Annemiekepiek

    Wat heb jij een leuke spannende wandeling in het bos gemaakt….

    Like

    december 7, 2011 om 5:12 pm

  10. Ook nu weer een bijzondere en prachtige serie. Ik merk dat de eerste, van de neushoorn weggezakt in de grond, en de derde met die huid waarin het midden het oog, me echt raken.

    Like

    december 7, 2011 om 8:00 pm

  11. Poe behoorlijk levensecht zeg. Zou er als kind behoorlijk bang van zijn

    Like

    december 7, 2011 om 10:05 pm

Geef een reactie

