mijn fotoblog

15708 stappen

Wereld diabetesdag, een nationale wandeldag.
1 op 10 mensen heeft diabetes en dat zal nog toenemen.
De provincie Antwerpen wandelde voor diabetes in Oostmalle .
Vertrek voor 5 of 11 km op het domein van kasteel De Renesse.
Ik koos voor de 11km of 15708 stappen wandeling.’Het Salphenpad ..dus dwars door de natuur.
De beloofde zon niet gezien.
Mist gedurende de ganse dag en kil..maar de rust en de schoonheid der natuur maakte het weer goed

Er werd gekozen voor de 15708 stappen wandeling "salphenpad'


]

ganzen aan de kasteelvijver


Prieeltje boven op de berg daaronder was vroeger de ijskelder


ijskelder is nu een beschermde overwinteringsplaats voor vleermuizen

gedeeltelijk verborgen onder de beukenbladeren..een heksenkring


De natuur is in de war.Half november en het Vingerhoedskruid staat hier te bloeien


Verdoken in het landschap ontdek ik beelden...overblijfselen van de hoven van Plaisantsiën..of hoven van plezier.Hier gaven adelijke families feestjes???


Nog meer overblijfselen uit vervlogen tijden


oude kar aangetast door de tand des tijd

Beukenbossen met meanderende riviertjes

Een koe met een wat aan de late kant geboren kalfje


een reuzen grote paddenstoel


Terug aan het kasteel ons vertrekpunt voor de 11km wandeling
Opdracht volbracht

11 Reacties

  1. Klasse Marylou
    een mooie wandeling
    met een goed doel in ogen
    maar ook oog voor al het moois
    en mooier nog je deeld het met ons , bedankt

    Like

    november 14, 2011 om 8:02 am

  2. Een mooie en interessante wandeling, waar veel te zien is.
    15000 stappen klinkt als heel veel, werkt dat niet ontmoedigend vraag ik me af … het was dan ook niet druk geloof ik he?

    Like

    november 14, 2011 om 8:24 am

    • Hallo Sandra
      15708 stappen dat viel goed mee.Maar ik loop niet zo maar .Ik kijk rond,geniet en ontdek dingen die anderen niet zien.
      Het werkt zeker niet ontmoedigend
      Tijd om fotootjes te nemen.
      Ik ben ’s morgens om 10 u vertrokken…weinig volk iedereen lag blijkbaar nog e slapen.Op de middag kwam het volk opdagen.Er hebben 350 mensen deelgenomen aan de wandeling

      Like

      november 14, 2011 om 9:43 pm

  3. Mooie omgeving en de foto’s mogen er ook weer zijn.
    Een fijne dag. Groetjes Ineke

    Like

    november 14, 2011 om 9:02 am

  4. 15708 stappen, hoeveel omwentelingen van mijn rolstoel zou dat zijn🙂

    Like

    november 14, 2011 om 9:18 am

    • 15708 stappen of 11km ik heb er geen idee van Chantal hoeveel omwentelingen dat voor je rolstoel zou zijn.
      Er waren ook wel wat rolstoelers en ze waren erg blij en tevreden van de wandeling,maar zij hadden voor de 5km gekozen

      Like

      november 14, 2011 om 9:47 pm

  5. Heb genoten van het moois van deze wandeling, dankjewel Marylou

    Like

    november 14, 2011 om 12:49 pm

  6. Ook zonder het goede doel was al het moois dat er onderweg te zien was, die 15708 stappen zeker waard. Je hebt er een prachtig verslag van gemaakt, het was alsof we mee mochten wandelen.

    Like

    november 14, 2011 om 1:28 pm

  7. dus ook rolstoel vriendelijk , grote klasse
    ja leuke en wijsgerige pps , al zijn smaken verschillend
    ik heb je niet horen klagen hoor , veel herrie op spl
    trstn

    Like

    november 14, 2011 om 10:16 pm

  8. Een heel mooi fotoverslag van je 11 km. wandelen Marylou, ik denk overigens dat jij nog meer stappen hebt gemaakt, telkens toch nog net even……….. en hup weer een foto, een heksenkring vind ik toch heel apart en die heb ik nog nooit in het echt gezien. Dat de natuur behoorlijk in de war is merk je toch wel aan verschillende bloemen die nu bloeien terwijl dat normaal nooit zo is. Het is daar overigens heel erg mooi waar je hebt gewandeld.

    Like

    november 15, 2011 om 11:53 am

  9. Een pracht van een verslag van je wandeling! Standpunt van de paddenstoel schitterend!

    Like

    november 15, 2011 om 9:00 pm

Geef een reactie

