mijn fotoblog

Steenbeemden wandeling

Vanmorgen geen zon en wat mistig.Een onaangename wind maakte het kil.
Op stap langs de Nete en zijn overstromingsgebieden
Drassige beemden maar o zo groen nog en we zitten bijna midden november.
De mist bleef heel de tijd als een dun gordijn over het landschap hangen
Door bossen en dreven ..een brok natuur met af en toe een zeldzame woning.
Op heel de wandeling niemand gezien buiten een wielertoerist..
De wandelaars sliepen nog ..Zo’n bizar gevoel…ik alleen en de wereld.

Een oude verlaten stal maar in december wordt hier alle jaren het kerstekind geboren


een impossante boom die er met al zijn naaktheid staat te pronken


moerassige beemden om het overtollige water te kunnen opvangen in de winter

De Nete kronkelt zich een weg door het landschap ,hij wordt gestuurd door eb en vloed

Hier en daar nog een boom in uitbundig gekleurd pak

Door een dreef naar het bos

Dik bladertapijt op de grond


Ze bekeken me met grote ogen..ik was blijkbaar de eerste passant deze morgen


Een kei groot exemplaar van een paddenstoel waarvan de steel een vuist dik was.Moet er eens wat opzoekwerk naar doen..1 ding is zeker ..het is een buisjeszwam geen plaatjeszwam.

Ik denk dat ik moet gaan zoeken in de grote familie van het eekhoorntjes brood.
Na een frisse neus gehaald te bebben op deze 6,5 km lange wandeling kon een lekker warme muntthee er wel in

14 Reacties

  1. oh , als ik dit lees bedenk ik mij dt ik al meer dan een week mijn wandeling niet heb gemaakt , ok ik was ziek en had vreemde werktijden
    maar het wordt weer anders hoor
    prachrige beelden , en ja dat gevoel van alleen op de wereld , heerlijk
    goeden nacht

    Like

    november 11, 2011 om 9:04 pm

  2. Je hebt op de vroege ochtend een serie mooie opnamen gemaakt Marylou, die stal vind ik helemaal het einde hoor, ik kan mij goed voorstellen dat die met de kerstdagen wordt gebruikt.

    Like

    november 11, 2011 om 9:20 pm

  3. een prachtig verslag van jou wandeling Marylou

    Like

    november 11, 2011 om 10:00 pm

  4. Mooi fotoverslag gemaakt van je uitstapje Marilou. Hier kwam vandaag eindelijk het zonnetje er even door en als het morgen ook mooi wordt moet ik ert absoluut weer eens op uit.

    Groetje
    Henk

    Like

    november 11, 2011 om 11:09 pm

  5. pure en vooral mooie herfst impressie

    Like

    november 12, 2011 om 8:40 am

  6. Kom weer even kijken naar je mooie foto’s. De herfst doet het altijd goed kom ook eens bij mij langs dat zou ik leuk vinden. Groetjes Ineke

    Like

    november 12, 2011 om 9:03 am

  7. Heerlijk om te zien die natuurfoto´s, goed werk hoor!!

    Like

    november 12, 2011 om 9:30 am

  8. Hallo hallo Marylou, Get mee genieten.eweldig om hier rond tesnuffelen zoveel moois.
    Dank je wel voor het mee genieten.
    dag dag en ik kom hier vast weer om het hoekje kijken lieve zongroetjes.

    Like

    november 12, 2011 om 10:02 am

  9. Heeeerlijk, het is al zo lang geleden voor mij … een wandeling. Ondertussen is alles al bijna kaal.

    Like

    november 12, 2011 om 10:26 am

  10. Een pracht van een wandeling en jij bent de stal al gaan opzoeken? Pfff Sinterklaas moet nog komen en laat het nog maar even ‘goed’ weertje zijn -:)

    Like

    november 12, 2011 om 11:25 am

  11. Mooie afeervolle herfstfoto’s.
    Hier was het de hele week grijs en kil, maar nu schijnt de zon weer, dus ik moet ook maar weer eens een wandeling maken.
    Maak er en mooi weekend van, Marylou

    Like

    november 12, 2011 om 12:23 pm

  12. Een mooie reportage van je wandeling Marylou, het lijkt me daar heel erg mooi en ook afwisselend en je hebt een pracht van een paddestoel gespot, het is een slecht paddestoelenjaar dus nu is alles wat je tegenkomt leuk en mooi!

    Like

    november 12, 2011 om 10:08 pm

  13. Mooie wandelingen die je gemaakt hebt, wat is de hersft toch kleurrijk en mooi om foto’s te maken.
    Groetjes

    Like

    november 15, 2011 om 6:42 pm

  14. kswonders

    Marylou ,
    in één woord prachtig !!!!!!!
    Ongelooflijk gedaan !
    lieve groetjes Suzieke.

    Like

    november 20, 2011 om 8:44 pm

Geef een reactie

