mijn fotoblog

Hoorn des overvloed

In de gietende regen op wandel.Fototoestel in waterdichte zak en af en toe er uit nemen want de paddenstoelen schoten echt uit de grond.
Ik moest kijken waar ik liep.
Ik heb me wel kwaad gemaakt want op een bepaalde plaats waren ontelbare vliegenzammen gewoon vertrapt en stuk geschopt.
Opvoeden moet in de jeugdbeweging dringend gebeuren want men had een spoor van vernieling achtergelaten.
Als ze zo ver niet waren geweest zou ik de leiding eens goed mijn gedacht hebben gezegd.
Het regende,er kon dus weinig gedaan worden… maar zo’n vernieling was echt schande.
Het is niet omdat er zoveel stonden dat men die moedwillig moet omstampen en vertrappen.
Ik de omtrek lagen ontelbare afgeschopte paddenstoelenhoeden

Pronkend in het groene mos


Ze zijn giftig maar niet dodelijk voor volwassenen.Men begint er van te hallucineren,krijt maag-en buikpijn,wordt misselijk en moet braken maar in tegenstelling met wat vroeger beweerd werd ,is een hap voor volwassenen niet dodelijk.Best kinderen wel op wijzen dat ze erg giftig zijn.”

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

12 Reacties

  1. mogge Marylou
    helaas heb ik gezien dat er ook ouderen ze vernielden en met het excuus dat ze anders misschien wel gegeten zouden worden , te gek voor woorden
    maar jij hebt er mooi op de plaat gezet
    fijne dag

    Like

    oktober 10, 2011 om 6:59 am

  2. Wat een diversietijd aan paddestoeln, ik zal toch eens beter om me heen gaan kijken…

    Like

    oktober 10, 2011 om 8:56 am

  3. Jij hebt al flink wat paddensoelen weten te scoren.
    De enige paddenstoel die ik zaterdag tijdens mijn laatste fotokuiertje op mijn pad trof -een mooie grote vliegenzwam- was helaas ook kort daarvoor door een of andere vandaal kapot getrapt.

    Like

    oktober 10, 2011 om 9:19 am

  4. Mooie paddestoelen! In onze omgeving vind ik er helaas geen.
    Groetjes

    Like

    oktober 10, 2011 om 9:55 am

  5. Ah jaaa… dat is zonde zeg!!
    Jammer dat ze dat doen… ze zijn zo mooi!
    Je hebt toch nog een mooie serie vast kunnen leggen.

    Groetjes,
    Jolanda

    Like

    oktober 10, 2011 om 10:30 am

  6. En juist nu zijn de paddenstoelen op hun mooist. Wij zijn ook wezen wandelen in het Robbenoordbos en afgelopen zaterdag in het Zwanenwater. helaas maar paar vliegenzwammen gezien. Wel lekker gewandeld🙂

    Groetjes, Helma

    Like

    oktober 10, 2011 om 11:21 am

  7. Ze schijnen grote aantrekkingskracht uit te oefenen op de jeugd, niet om te bewonderen maar om kapot te trappen😦 Je hebt fraai opnames gemaakt Marilou. Tip, groot stuk plastic meenemen, kan je er languit voor gaan liggen om ze ook eens onder de hoed te fotograferen, levert ook fraaie beelden op

    Like

    oktober 10, 2011 om 2:02 pm

  8. Ja Marylou, daar kan ik mij ook echt kwaad over maken, het is pure vernielzucht, en doodzonden. Je hebt de vliegenzwam fraai op de foto gezet.

    Like

    oktober 10, 2011 om 3:03 pm

  9. Een prachtige serie foto’s Marylou, hier zijn op het ogenblik helemaal geen paddestoelen te vinden in tegenstelling tot vorig jaar maar wat niet is kan komen. Die kinderen en ouderen die paddestoelen vernielen moesten eigenlijk een beste bekeuring krijgen, echt vernielzucht en door niets goed te praten, maar even terug in de tijd en die kinderen een best pak op hun kont geven zou helpen!

    Like

    oktober 10, 2011 om 3:29 pm

  10. Van die paddenstoelen val ik in zwijm. Die vind ik altijd zo prachtig, het zal het kleine kind in mij zijn zeker.
    Wat heb jij ze goed gevonden en zo mooi kleurrijk aan ons gepresenteerd!

    Like

    oktober 10, 2011 om 5:22 pm

  11. nee maar wel een , waar men bij stil moet staan , de pps was toen , net als hier bij ons in de mijn , maar het gebeurd nog in de wereld
    en de politiek is ook hier corrupt , kwa asbets , mijn , vuilstort , zie volgermeer
    moet ik meer noemen , nee dat is voldoende
    mijn punt is gezet , ik zetten een oud geschidenis neer ivm met een moderne ziekte benaming
    COPD
    welterusten

    Like

    oktober 10, 2011 om 9:28 pm

  12. Hoi marylou,

    Ik ben even over je site aan het wandelen en ik vind dat jij ook een prachtige site heb.. mijn complimenten.. Ik heb ook aardig wat paddestoelen op mijn weblog staan maar ben jaloers op jou paddestoelen, vooral de rood met witte stippen.. Ben ze zelf nog niet tegengekomen maar hoop ze deze herfst nog te zien.. Wat de vernieling betreft, daar heb ik geen goed woord voor over en zet er maar een goede straf op.. Geldboete’s vind ik niet doeltreffend, maar laat die gasten gewoon een werkstraf uitvoeren, bijvoorbeeld een jaar verplicht onkruid schoffelen bij een hoffeniers bedrijf of iets dergelijks..

    groet, jan..

    Like

    oktober 11, 2011 om 6:06 am

Geef een reactie

