mijn fotoblog

Wandelen op de purperen heide

Als de heide bloeit staat de herfst al voor de poort te dringen

zandvlaktes en bomen wisselen af,soms is het vlak,soms golft het terrein

pas uit de grond gekropen

zand niets dan zand

1 vliegenzwam maakt de herfst nog niet

geloof jij nog in kaboutertjes?

een vennetje het water bedekt met algen

op een tak een rustende heidelibel

hier kan je de stilte horen en voelen

op een schaduwrijk plekje een kudde schapen

eikels aan de bomen,2 toevallige passanten,lieve-heers-beestjes,Mijn dag kan niet meer stuk

een vlinder neemt een zonnebad en ik ga terug naar huis.

4 Reacties

  1. Een mooie foto impressie van je wandeling Marylou, met dit mooie weer is het heerlijk om daar in die omgeving te zijn, de vliegenzwam heb ik nog niet gezien en die is dan ook wel heel erg vroeg, ehhhhh ja ik geloof in kaboutertjes😉

    Like

    september 24, 2011 om 10:52 am

  2. Prachtig je natuurwandeling. En wat een mooie paddenstoelen ben je al tegengekomen. Zeker geloof ik in kaboutertjes, alleen niet dat ze mij komen helpen -:)

    Like

    september 24, 2011 om 5:44 pm

  3. Deze wandeling is zeer de moeite waard geweest Marylou, je hebt er een serie hele mooie foto’s aan overgehouden. Prachtige opnamen van de Vliegenzwam, die zie je hier jammer genoeg niet.

    Like

    september 25, 2011 om 2:58 pm

  4. Mooi gebied daar. Jammer genoeg heb ik de bloeiende heide gemist dit jaar. Ik moet daar toch eens wat beter op latten volgend jaar.
    Je hebt al een paar mooie vliegenzwammen gekiekt.

    Like

    september 26, 2011 om 2:43 pm

Geef een reactie

