mijn fotoblog

Groen,geel,blauw,rood

30 jaar terug werd me deze papegaai aangeboden.Als ik hem niet zou nemen ,zegden de ouders van een kleuter in mijn klas hem de kop te zullen omdraaien..ze waren hem kotsbeu.Praten doet hij niet maar begrijpt me heel goed als ik wat zeg

Vogels horen vrij te zijn en te kunnen vliegen..maar zelfs dat kan deze papegaai niet..men heeft hem blijkbaar bij de vangst vroeger erg gekwetst maar nu is hij kerngezond en blinkt zoals een spiegeltje.Hij zit in een reuze groot hok op wieltjes zodat ik hem bij goed weer buiten kan rollen zodat hij ook van het zonnetje kan genieten en in een grote kom een bad kan nemen..iets wat hij heel graag doet.De blauwe kleur komt alleen te voorschijn als hij z'n vleugels helemaal open doet

8 Reacties

  1. volgens mij , ouderwets
    is er niet zo iets als zich
    groen en geel ergeren
    nu dan ben ik weg
    ik wil mij nergens aan ergeren
    en zeker niet aan blauw

    Like

    augustus 31, 2011 om 10:24 pm

  2. Zit maar zo eens al die jaren in een kooi. Gelukkig dat hij nu en dan afwisseling heeft en goed verzorgd wordt.
    Groetjes

    Like

    augustus 31, 2011 om 11:12 pm

  3. goede verzorging is een must, voor alle ‘gehouden’ dieren

    Like

    september 1, 2011 om 7:10 am

  4. Een papagaai is zeker geen makkelijk te houden huisdier, daar wordt vaak niet over nagedacht en ze kunnen dus ook nog eens heel lang leven maar deze ziet er volgens mij ook kerngezond uit.

    Like

    september 1, 2011 om 10:33 am

  5. Fijn dat hij nu een plaatsje heeft waar hij wel goed verzorgd wordt. Wij hebben een geelvoorhoofdamazone. Ik zou er niet aan moeten denken dat hem iets overkomt. Hij maakt echt deel uit van ons gezin.

    Like

    september 1, 2011 om 1:51 pm

  6. Het is een heel mooie vogel en jammer dat het dier niet niet veel meer in beweging kan zijn, je hebt er weer prachtige foto’s van gemaakt en zoals het er nu uitziet gaat het prima met hem/haar. Goede verzorging is je wel toevertrouwd want anders had deze papagaai er niet zo uitstekend uitgezien. Echt fijn dat de vogel het zo goed heeft getroffen!

    Like

    september 1, 2011 om 6:25 pm

  7. Eindelijk,

    Kwam je op het idee je mooie Coco eens te fotograferen… Ik was er op aan ’t wachten.
    Goed gedaan!

    Like

    september 1, 2011 om 8:09 pm

  8. Wat knap van jou dat je het dier in bescherming hebt genomen, dat is wel een opgave.
    Heb je hem al in je testament gezet, leven die niet langer dan een mens?
    Een knap dier.

    Like

    september 1, 2011 om 8:53 pm

Geef een reactie

