mijn fotoblog

Ik heb een steen verlegd

Toen ik deze foto maakte dacht ik aan de mooie tekst van Bram Vermeulen
Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
Het water gaat er anders dan voorheen
De stroom van een rivier hou je niet tegen
Het water vindt er altijd een weg om heen
Misschien eens gevoed door sneeuw en regen
Neemt de rivier zijn kiezel met zich me
Om hem dan glad en rond geslepen
Te laten rusten in de luwte van de zee
Ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
Dus weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
Ik leverde het bewijs van mijn bestaan
Omdat door het verleggen van die steen
Het water nooit meer dezelfde weg zal gaan

5 Reacties

  1. Die tekst raakt me telkens weer, de foto is zo passend…

    Like

    juli 29, 2011 om 8:05 am

  2. Prachtige tekst van Bram Vermeulen en je foto past er perfect bij aan.

    Like

    juli 29, 2011 om 10:00 am

  3. De tekst is prachtig en de foto ook, ik heb iets met stenen als die eens konden praten! Ook met heel oude bomen overigens, een heel mooi blogje!

    Like

    juli 29, 2011 om 1:02 pm

  4. En zo laat je je sporen na………:) Mooie toepasselijke poezie en een mooie foto.

    Like

    juli 29, 2011 om 2:24 pm

  5. Mooi foto en dan het gedichtje erbij prachtig.

    Like

    juli 30, 2011 om 1:50 pm

Geef een reactie

